آرشیو اسفند ماه 1400

در اين وبلاگ به روزترين مقالات سئو منتشر مي شود.

محتوای تکراری چیست؟ – تاثیر محتوای تکراری بر سئو


Duplicate Content یا این که محتوای تکراری چه است؟
محتوای تکراری (Duplicate Content) یا این که محتوای نسخه برداری‌گردیده محتوایی میباشد که شبیه یا این سئو در مشهد که نسخه برداری ظریف محتواهایی در بقیه تارنما‌ها یا این که صفحه های دیگر به عبارتی وبسایت باشد. وجود محتوای تکراری زیاد در یک اینترنت‌وبسایت، میتواند تاثیر منفی در جایگاه‌بندی آن وب سایت در گوگل داشته باشد.

بعبارتی دیگر محتوای تکراری محتوایی میباشد که حرف به حرف آن عینا در یک برگه دیگر تکرار گردیده باشد.


محتوای تکراری از نوع دقیقا نسخه برداری گردیده (محتوای اسکن‌گردیده)
به محتوایی که شبیه یک محتوای دیگر باشد (حتی درصورتی که دستکاری گردیده باشد) نیز محتوای تکراری میگویند.


محتوای تکراری دستکاری‌گردیده (محتوای شبیه)
تاثیر محتوای تکراری بر seo وب سایت چه چیزی است؟
بطور کلی، گوگل رغبت ندارد که صفحه های دارنده محتوای تکراری را مرتبه‌بندی نماید. در واقع، گوگل می گوید:

“گوگل شدیدا همت دارااست تا صفحاتی را ایندکس نماید و به مخاطب اکران دهد که داده ها متمایزی داشته باشند.”

پس در صورتیکه صفحاتی روی سایتتان داشته باشید که داده ها متمایزی نداشته باشند (یعنی محتوای متمایزی نداشته باشند)، این مساله تاثیر منفی روی مرتبه شما در صفحه ها نتیجه ها کاوش SERPs که به وسیله موتور کاوش اکران داده می شود خواهد داشت.

مشکلاتی که از داشتن محتوای تکراری زیاد ناشی می شود
در اینجا سه مساله مهم را برای شما تشریح میکنیم که وبسایت‌های دارنده محتوای تکراری زیاد با آن‌ها مواجه می‌باشند.

ترافیک طبیعی کمتر
این یک مساله تماما مبرهن میباشد. گفتیم که گوگل نمیخواهد صفحاتی را که محتوای صفحه های ایندکس‌گردیده گوگل (مشتمل بر صفحه ها تارنما شما هم می شود) را اسکن می‌نمایند جایگاه‌بندی نماید. مثلا فرض نمائید سه برگه با محتوای شبیه روی سایتتان دارید.


صفحاتی با محتوای شبیه
گوگل مطمئن وجود ندارد که کدام یک، برگه اورجینال یا این که مهم میباشد. پس هر سه برگه برای سکو‌بندی مبتلا ایراد خواهند شد.


ایراد محتوای تکراری در تصاحب کردن درجه
پنالتی شدن (خیلی به تدریج رخداد میفتد)
گوگل گفته که محتوای تکراری (Duplicate Content) ممکن میباشد سبب ساز به یک پنالتی یا این که حذف شدن بدون نقص وب سایت از ایندکس (Deindex) گردد.


پیانیه گوگل در رابطه پنالتی شدن وب سایت دارنده Duplicate Content
پنالتی شدن این چنین، مساله بسیار نادری میباشد. و تنها هنگامی حادثه میفتد که یک وبسایت از قصد و آگاهانه، محتوای وبسایت‌های دیگر را نسخه برداری نماید.


پنالتی‌شدن محتوای اسکن‌گردیده
پس در‌صورتی‌که یکسری شیت شبیه روی وب سایت خویش دارید، احتمالا نیازی وجود ندارد که نگران “پنالتی محتوای تکراری” یا این که Duplicate Content Penalty باشید.

ایندکس شدن تعداد کمتری از صفحه ها
این مساله بخصوص برای وب سایت‌هایی با تعداد صفحه های خیلی زیاد اصلی میباشد. از جمله وب سایت‌های تجاری.

گهگاه گوگل صرفا به جایگاه‌دهی ذیل برای صفحه ها با محتوای تکراری اکتفا نمی‌نماید. بلکه به هیچ عنوان آنان را ایندکس نمی‌نماید.


جلوگیری گوگل از ایندکس صفحه ها دارنده محتوای اسکن‌گردیده
پس در‌صورتی‌که صفحاتی دارید که ایندکس نمی شوند، ممکن میباشد بخاطر این باشد که نرخ خزش وبسایت شما درحال هدررفتن بابت محتوای تکراری یا این که محتوای اسکن‌گردیده‌است.

قدم‌های اصلی در خودداری از ایجاد محتوای تکراری یا این که محتوای نسخه برداری‌گردیده
ایجاد محتوای seo‌گردیده دارنده اصولی میباشد که مدیریت هر سایتی بایستی رعایت نماید. تا مرتبه بالاتری در حاصل گوگل کسب کند. با دقت به آنچه تا اینجا حافظه گرفتیم، بایستی به محتوایی که می‌نویسیم توجه کنیم تا حتی ناخواسته محتوای تکراری منتشر نکنیم. گهگاه حتی تشخیص اینکه محتوا تکراری میباشد یا این که خیر ممکن میباشد برای ما یک معضل باشد.
۰ ۰

جایگاه صحیح کلمات کلیدی در متن کجاست؟


چه نصیب هایی برای قرار دادن لغات کلیدی اساسی می باشند؟
استعمال بیشتراز حد از کلمه ها کلیدی در محتوا میتواند موجب آزار و عدم رضایت سئو در مشهد یوزرها تارنما، هنگام مطالعه مقاله خواهد شد. بمباران کردن محتوا با کلمه ها کلیدی یا این که جمله ها تکراری، سبب بروز حزن در یوزرها می‌گردد. هنگام تایپ کردن محتوا عالی میباشد لغات کلیدی در قسمت های اصلی و مفید آورده شوند تا روبات های کاوشگر آنان را تحت عنوان واژه کلیدی محتوا تشخیص دهند و مقام آن مقاله در حاصل کاوش را بهبود بخشند.

تیتر مقاله
تیتر مقاله تاثیر متعددی بر seo سایتدارد و قادر است واحد سنجش ورودی تارنما از گوگل را ارتقا دهد. تیتر مقاله در مرورگرهای گوناگون مانند فایرفاکس، گوگل کروم، اپرا و... نشان داده میشود. همینطور، تیتر مقاله در نتیجه ها کاوش نیز نمایش داده می شود. وقتی که یوزرها در موتورهای کاوش لغات کلیدی متبوع خویش را کاوش می نمایند، او‌لین خطی که در حاصل نشان داده می شود تیتر مقاله موردنظر میباشد. تیتر مقاله در هنگام اشتراک گذاری مقاله در شبکه‌های‌عمومی نیز نشان داده می شود. ارتفاع تیتر مقاله قادر است دربین 60 تا 70 کاراکتر باشد. اما محدودیتی در تعداد کاراکتر های تیتر نیست ولی موتورهای جستجو گر صرفا هفتاد کاراکتر اولیه را در نتیجه ها کاوش اکران می‌دهند. با دقت به اهمیت تیتر مقاله و اکران آن در یکسری جای اصلی، می اقتدار ذکر کرد که به کار گیری از عبارات کلیدی در تیتر میتواند بر روی seo و seo وب سایت تاثیرگذار باشد. عالی میباشد واژه و کلمه کلیدی موردنظر دست کم یک توشه در تیتر مقاله آورده خواهد شد و تا قابلیت در اولِ تیتر باشد. استعمال درست از لغت ها کلیدی در تیتر مقاله می‌تواند تعداد کلیک برگه موردنظر را در حاصل کاوش بالا برده و به گذر زمان فرصت موجب بهبود مرتبه وبسایت گردد.

تعدادی نکته در seo تیتر وبسایت

خوب میباشد از اسم کمپانی در تیتر استعمال شود.
واژه و کلمه کلیدی خوب میباشد در اولِ تیتر قرار گیرد. چون موتورهای کاوش صفحاتی که عبارات کلیدی در اولِ تیتر برگه وجود دارااست را بیشتر به یوزرها سفارش میدهند و همینطور به کارگیری از واژه و کلمه کلیدی در اولِ تیتر، بیشتر اعتنا کابران را جلب می نماید و شانس کلیک بر روی وبسایت را ارتقاء می‌دهد.
عالی میباشد کلمه ها کلیدی یا این که کلمه ها در تیتر کاغذ، با به کارگیری از کاراکتر (|) خط عمودی مستقل شوند تا یوزرها شل خیس بتوانند متن تیتر را بخوانند و زودتر واژه و کلمه کلیدی را تشخیص دهند.
در صورتی‌که در اولِ تیتر از اعداد استعمال شود، یوزرها بیشتر ترغیب می گردند تا از آن برگه بازدید نمایند. به صورت نمونه "پنج استراتژی اصلی برای ساخت سایت سازمانی" شانس بیشتری برای کلیک شدن داراست چون استفاده کننده می‌داند که دقیقا یک سری آیتم را بایستی بخواند.
از تایپ کردن عنوان ها یکسان و تکراری برای صفحه های متفاوت دوری گردد.
تیتر مقاله می بایست با محتوای آن دارای ارتباط باشد. محتوای غیرمرتبط از حیث یوزرها ارزشی ندارد و یوزرها وبسایت را فورا شکاف خواهند کرد.
۰ ۰

اصلی ترین مسائلی که در سئو خارجی وجود دارد


6. نام نویسی در دایرکتوری ها
برخی از متخصصان عقیده دارا‌هستند که نام نویسی در دایرکتوری ها دیگر ارزشی ندارد سئو در مشهد ولی در بنا شده در سئو تارنما و ارتقاء جایگاه الکسا تاثیر دارااست. اما به چنگ آوردن برخورد درست بستگی به تعیین صحیح دایرکتوری دارااست. در‌صورتی‌که میخواهید که شایسته ترین فیض را بگیرید، خوب میباشد که در دایرکتوری های مربوط به کسب وکار خویش عمل نمایید.

7. بوکمارک کردن
یکی شایسته ترین تکنیک های سئوی خارجی برای ارتقاء مرتبه وب سایت میباشد. برای اینکار کافی میباشد که پایانی پست و صفحه های ساخت گردیده خویش را در وب سایت های بوکمارک مانند ردیت و غیره قرار دهید. موتورهای کاوش بدین نوع تارنما ها عشق بخش اعظمی دارا‌هستند و به هر پیوند و مطلبی که درون این تارنما ها قرار داده می‌شود، امتیاز ویژه ای می‌دهند.

8. لینک و پیوند طعمه
پیوند طعمه خط مش دیگری با بهبود درجه تارنما در offpage seo است. فرض نمائید که هنگامی ناچار می باشید که مطالبی را از وبسایت های دیگر در محتوای خویش قرار دهید. گوگل هنگامی مطالب اسکن گردیده را مشاهده نماید سریعا آن را جریمه می نماید. شما برای اینکه رعایت حق اسکن را بکنید، خوب میباشد در پوسته یک پیوند منبع مهم را معرفی نمایید. زمانی شما منبع اساسی را معرفی فرمائید، این عمل سبب ارتقا محبوبیت تارنما شما در بین دیگر افراد می‌گردد.

9. به اشتراک گذاری عکس
در حالتی‌که در وب سایت خویش برای تولیدات یا این که هر قسمتی دیگر از عکس استعمال می‌کنید، میتوانید این عکس ها را در تارنما های به اشتراک گذاری عکس مانند فلیکر، پیکاسا و غیره به اشتراک بگذارید. با این طریق دیگران می‌توانند عکس های شمارا مشاهده نمایند و ذیل آنان کامنت بگذارند و در صورتیکه عکسی حیث آنها را به خویش جلب کرد، با لینکی که شما قرار دادید، وارد وبسایت شما شوند.

10. بازاریابی کلیپ
همان طور که میدانید در بازاریابی اینترنتی، تاثیر کلیپ و عکس، خیلی بیشتر از متن است. وب سایت هایی وجود دارا هستند که شما میتوانید ویدیو های مربوط تجارت خویش را در آن قرار دهید مانند آپارات و یوتیوب. همینطور شما میتوانید لینک و پیوند برگه مرتبط با ویدیو خویش را در آن قرار دهید (اما ممکن میباشد پیوند فعال نباشد و استفاده کننده تنها متن آن را مشاهده نماید.)
۰ ۰

انواع روش‌ها و نکات مهم در سئو سایت


۴.استراتژی ساخت‌و‌ساز محتوا و واژه و کلمه کلیدی
پس از یافتن کلمه ها کلیدی ما یحتاج با تجارت خویش،می بایست یک طرح ریزی برای تکثیر آن‌ها تهیه و سئو در مشهد تنظیم فرمائید. به طور طبیعی هر واژه کلیدی محتوای منحصر به خویش را نیاز داشته و همخوانی دربین محتوا و واژه کلیدی دارای اهمیت میباشد. تصمیم بگیرید که هر واژه و کلمه کلیدی مهم مستلزم به چه سبکی از محتوا است.
آیا این کلمه و واژه مطلوب ایجاد نوشته‌ی‌علمی میباشد ؟ یا این که می بایست در شیت محصولاتمان منتشر خواهد شد؟ نهایتا محتوای شما در کجا مشاهده می شود؟
بر پایه ی طریق های سئو وبسایت محتوایی ساخت‌و‌ساز فرمائید که آنچه را استفاده کننده در هنگام کاوش در پی آن میباشد مهیا نماید.
در راستای ارتقا مرتبه و سئو تارنما، کلمه و واژه کلیدی مرتبه بندی گردیده پیشین خویش را آنالیز نمایید.
عملکرد نمایید با یافتن نقاط قوت و ضعف محتوای منتشر گردیده، ورقه ای گران بها خیس و سازماندهی گردیده خیس را تولید نمائید.

بیشتر بخوانید : ساخت محتوا | چه‌گونه ایجاد محتوا کنیم ؟

۵.عنوانی دربرگیرنده کلید کلمه و واژه اساسی
بعداز یافتن واژه و کلمه کلیدی ،تیتر مطلوب را میتوان دو‌مین نصیب در شناساندن برگه وبسایت شما دانست.
براین اساس قطعا می بایست از عنوانی برای شیت خویش به کار گیری فرمایید که در عین جذابیت، دربردارنده کلمه و واژه کلیدی نیز باشد.
همچنبن با قرار دادن کلمه و واژه کلیدی اساسی در اولِ تیتر، به موتورهای کاوش امداد نمائید تا سریع خیس وب سایت شمارا بیابند.
با تایپ کردن یک تیتر توصیفی و مختصر به به خوانند‌گان محتوا ترازو بها محتوای وب سایت را اعلام خواهید کرد.

حالا که با نمونه هایی از مدل موردها قابل اجرا در seo داخلی و یا این که on-page بهینه سازی وب سایت آشنا شدید،
به سراغ معرفی دو‌مین قسمت از اشکال seo و سئو برویم.



بهینه سازی تکنیکال یا این که Technical بهینه سازی در گونه های بهینه سازی
اکثری از اشخاص تصور میکنند که شیوه های سئو پیج فقط محصور به بهینه سازی داخلی و offpage می‌گردد.
این اشخاص تعجب میکنند که چرا پس از اعمال استراتژی های واژه و کلمه کلیدی، سپرده گذاری در بازاریابی محتوا،اخذ بک پیوند های دارای اعتبار و..
همچنان مرتبه نیکی را در موتور های کاوش کسب نکرده اند!
خطاها مرتبط با بهینه سازی فنی یا این که به عبارتی تکنیکال ،به عبارتی چیزیست که مجموع تماس های شما‌را خنثی میکند.

در واقع عدم رسیدگی به خطاها فنی seo تارنما نهایتا سبب به افت مرتبه و خطاهای خزش صفحه های گردد.
حتی می‌تواند سبب ساز به ناپدید شدن تارنما شما از صفحه های حاصل موتورهای کاوش گردد!
بدین ترتیب چنانچه می‌خواهید که مجموع زحمات شما به باد نرود بایستی بدانید TECHNICAL بهینه سازی چه میباشد و آن را چه‌طور به فعالیت گیرید.
امروزه عامل ها زیادی در درجه بندی یک شیت و وبسایت دخیل می باشند.

بهینه سازی تکنیکی اصطلاحا ظرفی برای فعالیتهاییست که به خزنده های موتورهای کاوش امداد میکند تا تارنما شمارا به صدق فهرست بندی نمایند.
یاری به موتورهای کاوش برای اجرا اینگونه وظیفه ای نیز یکی‌از گونه های بهینه سازی و seo هست.
موتور های جست و جو،زیرا گوگل دائما در حالا تغییر و تحول الگوریتم های سکو بندی خویش به مراد کارایی ظریف و عالی میباشند.
سئوی تکنیکال نیز می بایست همگام با آن ها همچنان در درحال حاضر تغییر‌و تحول باشد تا با موتورهای کاوش هماهنگ خواهد شد.
۰ ۰

ساخت لینک یو تی ام به صورت دستی


همان طور که گفتیم برای ایجاد کرد پیوند به طبعً نباید از ابزارها به کارگیری نمائید. وارد سئو در مشهد کردن سه پارامتر اسم، رسانه و منبع کمپین ضروری میباشد. دو پارامتر دیگر محتوای کمپین و عبارت کلیدی کمپین را میتوانید به کارگیری نکنید.

بدین پیوند نمونه اعتنا فرمائید:

example.com/shoes/?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=yalda&utm_content=shoes

این لینک و پیوند به ما میگوید که منبع ورودی‌های ما گوگل میباشد، نوع آن کلیکی میباشد، اسم کمپین yalda و نوع محصولی که میخواهیم تبلیغ کنیم، کفش میباشد. بدین ترتیب، هنگامی آنالیتیکس خویش را گشوده می کنیم، خواهیم توانست مبنی بر کل این پارامترها گزارش بگیریم و تعداد ورودی‌هایی که از روش گوگل ادز داشته‌ایم را گزینه آنالیز در اختیار بگذاریم.

حال بیایید گام به گام پیش برویم و ببینیم چه‌گونه می‌اقتدار پیوند بالا را ساخت‌و‌ساز نمود.

۱. نشانی تارنما (Website URL) خویش را مشخص و معلوم نمایید

اولی کاری که بایستی اعمال دهید، این میباشد که کاغذ فرود تارنما خویش را انتخاب نمایید. یعنی معین نمائید که مخاطب بعد از کلیک روی بنر یا این که پیوند تبلیغ شما، به کدام ورقه از تارنما شما وارد گردد. پس تا اینجا قسمت نخستین پیوند یو تی ام خویش را ساخته‌اید:

?/www.example.com/shoes

به خیال و خاطر داشته باشید که در‌صورتی‌که به طور دستی قصد دارید پیوند یو تی ام خویش را بسازید، موردنیاز میباشد بعداز نشانی تارنما خویش، از آرم «؟» به کار گیری نمائید. اما در شکل به کارگیری از ابزارهای یو تی ام ساز، این نشان پرسش به طور اتومات در انتهای پیوند شما اضافه میگردد.

۲. منبع ورودی‌های کمپین (Campaign Source) را گزینش نمائید

درحال حاضر بایستی معلوم فرمائید که از چه منبعی میخواهید ورودی بگیرید. یعنی بایستی مشخص و معلوم نمایید که ورودی شما از تارنما گوگل خواهد بود یااینکه منبع شما ورودی های رپورتاژ شما در یک وب سایت دیگر می باشند. فرض کنیم منبع ورودی شما تبلیغات گوگل باشد. در‌این‌صورت utm_source شما google خواهد بود.

www.example.com/?utm_source=google

مبرهن میباشد که در‌صورتی‌که منبع شما رپورتاژی باشد که در وب سایت نوین آن را منتشر کرده‌اید، لینک و پیوند شما به صورت پایین خواهد بود:

www.example.com/shoes/?utm_source=novin

۳. نوع رسانه کمپین (Campaign Medium) خویش را مشخص و معلوم نمائید

هم اکنون نوبت به آن رسیده که نوع رسانه خویش را معلوم فرمایید. آیا تبلیغ شما یک پست الکترونیک میباشد که به خزانه‌های ایمیلی خویش ارسال کرده‌اید؟ پس نوع رسانه شما email خواهد بود. آیا تبلیغ شما یک بنر میباشد؟ پس میتوانید نوع رسانه این کمپین را banner گزینش فرمایید.

در نمونه بالا، با دقت به اینکه غرض ما تبلیغات در گوگل میباشد، پس می بایست نوع رسانه را cpc انتخاب کنیم. چون به نیکی می‌دانیم که تبلیغات گوگل، کلیکی میباشد (cost per click). تا اینجا لینک و پیوند یو تی ام ما به صورت پایین ساخت می گردد:

www.example.com/shoes/?utm_source=google&utm_medium=cpc

۴. اسم رسانۀ کمپین (Campaign Name) خویش را معلوم فرمایید

هم اکنون مجال آن رسیده که برای کمپین خویش یک اسم تعیین کنیم. اما فرقی ندارد از چه نامی به کار گیری میکنید، البته اسم‌گذاری دارای ارتباط و صحیح شمارا از سردرگمی‌های احتمالی نجات میدهد. با دقت به اینکه مقصود ما تبلیغات پهناور به مناسبت شب چله میباشد،
۰ ۰

ویژگی های کارشناس سئو


در واقع بهینه سازی چیزی بالاتر از درج کلیدواژه ها در متن و سئو متاتگ ها میباشد. در واقعیت سئو در مشهد شایسته ترین کارشناسان seo، اشخاصی میباشند که معمولا در قضیه‌‌‌‌‌های گوناگون بازاریابی دارنده مهارت می باشند. مثلا شخصی که با ابزارها و پلتفرم‌‌‌‌‌های گوناگون دیجیتال مارکتینگ شناخت داراست مطمئنا از پتانسیل بالاتری برای تبدیل شدن به یک دارای تخصص seo شامل است.

همینطور یک متخصص یا این که کارشناس seo مدام بایستی با اعتنا به اپدیت های سال نو، یک نظارت لیست سئویی از اقداماتی که برای seo اعمال میدهد، داشته باشد. از جمله تحلیل لیست بهینه سازی ۲۰۲۱ به طبع با مورد ها محاسبه لیست در سال های قبلی مختلف خواهد بود و مفاد جدیدی به آن اضافه شد‌ه‌است.

بطور کلی یک سئوکار رشته‌‌‌‌ای بایستی دارنده خصوصیت‌‌‌های تحت باشد:
بضاعت و توان دریافتن لغات کلیدی لبریز وسعت و معدود رقابت
فهم و شعور نسبی از HTML و CSS
بضاعت و توان آنالیز رقبا در کلیدواژه‌‌‌‌های متبوع
فهم و شعور نکات فنی تاثیرگذار، بر سکو‌‌‌‌‌بندی تارنما‌‌‌‌‌ها
علم کافی در موضوع الگوریتم‌‌‌های گوگل و تغییرات تازه
مهارت تایپ کردن متن ها تبلیغاتی دیدنی
توان در لینک و پیوند‌سازی برای لغات کلیدی
مهارت به کار گیری از ابزارهای تحلیلی مانند گوگل آنالیتیکس
شناخت با کانال‌های اجتماعی و طرز کارکرد آن‌‌ها
مهارت در ساخت و ساز محتوای بصری مانند ایجاد کرد ویدیو و اینفوگرافیک برای این گزینه می توانید از نوشته‌ی علمی دیجیتال مارکتینگ چه چیزی است یاری بگیرید.
نکات اساسی در درجه بندی موتورهای کاوش که کارشناس seo می بایست بداند
گوگل برای مرتبه بندی وبسایت‌ها، بیش تر از ۲۰۰ فاکتور را ارزیابی کرده و با اعتنا به امتیازات کسب گردیده رده هر وب سایت را معلوم می نماید. ولی نیازی به یادگیری تمامی مورد ها وجود ندارد زیرا گوگل از این مفاد چهت نیل به سه خصوصیت رابطه، اقتدار و کیفیت به کار گیری می‌‌نماید.

رابطه یا این که Relevancy
خواسته از رابطه معیار انطباق کلیدواژه کاوش گردیده با تارنما میباشد.

برای مثال در شرایطی‌که شما، کلیدواژه “بلیز خاکستری” را کاوش نمایید، Google در فهرست خویش درپی وبسایت‌‌هایی خواهد بود که عنا وین و محتوای آنها با عبارت کاوش گردیده هم‌خوانی داشته باشد. گوگل در ایفا این فعالیت بسیار وسواس به خرج می‌‌‌دهد به همین انگیزه میباشد که شما در حاصل، کفش خاکستری یا این که شلوار خاکستری مشاهده نمی‌‌نمائید.
۰ ۰

برچسب‌ها (تگ) عنوان و توضیحات متا


متا تگ‌ها یکی‌از مهمترین فاکتورهای سئوی داخلی در به ویژه تیتر صفحه های میباشند. هر ورقه دارنده سئو در مشهد یک تگ عنوان میباشد که در حاصل کاوش تحت عنوان یک عنوان اکران داده می شود. توضیحات متا هم خلاصه‌ای کوتاه از ورقه‌ای میباشد که در پایین تیتر در نتیجه ها کاوش ظواهر می شود. هر دو برای امداد به موتورهای کاوش و یوزرها در ادراک غرض یک شیت اصلی می باشند.

تگ تیتر یک فاکتور بدون واسطه برای درجه‌بندی بهینه سازی در شیت میباشد، در حالی که توضیحات متا اینطور وجود ندارد.

هر دو تیتر و توضیحات متا نقش مهمی در اینکه آیا یک فرد حقیقتاً روی یک لیست در نتیجه ها کاوش کلیک می‌نماید، دارا‌هستند. هنگامی که تیتر و متا توضیحات با صرفه می گردند، نرخ کلیک (CTR) را ارتقا می دهد که نشانه دهنده ارتقا ترافیک بیشتر تارنما میباشد.

سئوی داخلی برای متا تگ‌ها

اولی گام برای چک سئوی داخلی در اختیار گرفتن تیتر و توضیحات متا میباشد. پس این فرایند را دنبال فرمائید:
کلیدواژه اساسی خویش را مجاورت اولِ تیتر قرار دهید.
تیتر را حدود ۵۵ یا این که ۶۰ کاراکتر نگه دارید تا در نتیجه ها کاوش بی نقص باشد.
به هر شیت یک تیتر منحصربفرد بدهید تا گوگل تامل نکند که صفحه های تکراری دارید.
عنا وین بدیهی و جذابی بنویسید که یوزرها بخواهند روی آن ها کلیک نمایند.
کلمه و واژه کلیدی اساسی خویش را در توضیحات متا بگنجانید. وقتی که فردی آن کلمه و واژه کلیدی را کاوش می‌نماید، گوگل آن را در حاصل کاوش پر رنگ می‌نماید.
توضیحات متا را کمتر از ۱۵۵ کاراکتر بنویسید.
توضیحات متا خویش را طوری بنویسید که به صورت ظریف شیت را تعریف نماید. با آن مانند یک تبلیغ خلق فرمایید و لغت ها را به سیرتکامل‌ای بسازید که عموم ناچار به کلیک کردن شوند.
داده‌های ساختارمند
داده‌های ساختاریافته به موتورهای کاوش یاری می‌نماید تا محتوای شمارا عالی شعور نماید، به این ترتیب می بایست قسمت مهمی از ممیزی بهینه سازی داخلی شما باشد.

مثلا، فرض فرمائید برگه محصولی دارید که دربرگیرنده مواقعی مانند بها‌ها، موجودی، مجموعه‌بندی‌ها و غیره میباشد. موتورهای کاوش نمی‌توانند آن را بشناسند، مگر اینکه این داده ها را به روشی خاص در موقعیت HTML ساختارمند (وب سایت مپ HTML) نمایید.

گونه های داده‌های تشکیل داد یافته
داده‌های ساختاریافته کد سئوی داخلی‌ میباشد که در صفحه های خویش قرار می‌دهید و به گوگل یاری می‌نماید محتوا را عالی فهم و شعور نماید. فرمت‌های داده‌های ساختاریافته خاصی برای موردها گوناگون وجود دارااست، به عنوان مثال:

کتاب‌ها
مقاله‌ها
فیلم‌ها
زمان‌های آموزشی
مجموعه‌بندی‌ها
مناسبت‌ها
داده ها تجارت محلی
مرتبه‌بندی امتیاز
راهنما
اطلاع رسانی‌ها
گوگل اکثر زمان ها داده‌های ساختاریافته را مستقیماً در نتیجه ها کاوش قرار می دهد و آنان را به‌تیتر یک قطعه گرانبها علامت می دهد. داشتن یک ریچ اسنیپت (Rich Snippet) شانس اینکه کسی روی سود شما کلیک نماید را ارتقاء میدهد.
۰ ۰

استراتژی انتخاب کلمات کلیدی مناسب


به عبارتی‌­طور که تیتر کردیم، تدوین یک استراتژی هوشمندانه جهت گزینش لغت ها کلیدی مطلوب، می‌­تواند سئو در مشهد نیمی از ترافیک ارگانیک اینترنت­‌وبسایت‌­تان را ضمانت نماید.
با در لحاظ به دست آوردن فرآیند ذیل می توانید تدوین استراتژی تعیین لغت ها کلیدی برای بهینه سازی را به شایسته ترین نحو ایفا دهید.

۱. مانند یک مشتری تصور کنید

هنگامی‌که لیست اول عبارات کلیدی بهینه سازی خویش را تولید می کنید، مخاطبان گزینه نظرتان را شناسایی کرده و خویش را به مکان مشتری قرار دهید.
علاوه براین، می توانید با اشخاص دیگر مانند دوستان، اعضای خانواده یا این که حتی مشتریان فعلی مشاوره فرمایید تا لحاظ آنان را در رابطه عباراتی که هنگام جستجوی تولید ها و سرویس ها شما به کار گیری می‌نمایند، جویا گردید.

۲. درمورد رقبا تحقیق فرمائید

از اینترنت­‌وب سایت‌­های رقیبان‌­تان بازدید نموده و عبارات کلیدی‌شان را شناسایی فرمایید.
محتواهای اینترنت­‌وب سایت‌­شان را خوانده و متاتگ‌ها را مد حیث قرار دهید.
این عمل به شما امداد می‌نماید مواقعی که فراموش کرده‌اید را به خاطر آورده و ایده‌­های‌تان را نیز توسعه و گسترش دهید.

۳. کلمه ها کلیدی دم بلند را بشناسید

عبارات کلیدی Long tail ترکیبی از سه یا این که چندین واژه یا این که عبارت میباشد.
این نوع از کلمه ها کلیدی، اگرچه وسعت کمتری از جستجوها را به خویش تخصیص میدهند، ولی مجموعاَ ترافیک بیشتری را به یار و همدم می آورند، از خصوصیت رقابتی کمتری برخوردار بوده و مرتبه‌بندی آن ها شل‌خیس میباشد.
عبارات کلیدی دم بلندی را گزینش نمائید که به آشنایی مخاطبان از متاع یا این که سرویس ها شما یاری دهد.

۴­. از ابزارهای جستجوی عبارات کلیدی به کارگیری فرمائید

برای تعیین لغت ها کلیدی متبوع خویش می توانید از ابزارهای مذکور در بخش استخراج کلمه ها کلیدی به کارگیری کنید.
با یاری این ابزارها قدرتمند خواهید بود داده‌هایی را بر طبق گنجایش و پروسه لغت ها کلیدی، لغات کلیدی رقابتی، لغت ها کلیدی شبیه و مفاد دیگر گردآوری نمایید.
۰ ۰

ابزارهای تولید محتوا


در حالی که CMS به شما در مدیر محتوایتان امداد می‌نماید، نمی‌تواند در ساخت و ساز آن نقشی داشه باشد. سئو در مشهد در اینجا ابزارهای ساخت محتوا مفیدی را معرفی خوا‌هیم کرد. این مفاد به ویژه چنانچه اثرگذار میباشد که نتوانید از کسی برای ایجاد محتوا امداد بگیرید و بدون چاره باشید به تنهایی آن را اعمال دهید. از GIF گرفته تا اینفوگرافیک، این ابزارهای ساخت و ساز محتوا به شما امداد می‌نمایند، سوای اعتنا به اینکه چه نوع محتوایی را ساخت‌و‌ساز می کنید مانند یک شخص ماهر در ایجاد محتوا به حیث برسید.



نرم‌افزار Canva در تولید طرح‌هایی خوشگل برای هر پلتفرم، از تبلیغات اجتماعی گرفته تا چهره بوک، پوشش تصاویر تا اینفوگرافیک ها به شما یاری دهد. این اپلیکیشن دارنده پوسته‌های زیبایی شناختی میباشد که میتوانید با استعمال از آن رنگ‌ها، تصاویر و متون را به طور مجانی تهیه و تنظیم نمائید.
نرم‌افزار Giphy، گیف ها را جایگزین ایموجی ها می‌نماید به همین ادله یک شیوه قابل قبول برای ارائه محتوا به حساب می‌آید. Giphy به شما این قابلیت را میدهد میلیون‌ها GIF از پیشین تولید گردیده را در مقر داده خویش، کاوش فرمائید یا این که حتی خودتان یک گیف نو بسازید.
Vidyard یک سیستم استدلال میزبانی ویدئو بوده که برای بازاریابان تاسیس شده است. این برنامه به شما این قابلیت و امکان را میدهد تا ویدئو خویش را با افزودن دکمه‌های لایه، متن یا این که دکمه‌های CTA، آزمایش کولر، رونویسی و خصوصیت‌های seo سفارشی نمایید.
SurveyMonkey یک پلتفرم ساخت نظرسنجی میباشد. چرا احتمال دارااست که به اینگونه چیزی احتیاج داشته باشید؟ چون یک بازاریاب بهتر میداند که برخورد مشتری برای یک کمپین بازاریابی کارآمد، بسیار اصلی میباشد.
MakeMyPersona یک ابزار بسیار عالی خویش HubSpot میباشد که به شما در پروسه ساخت و ساز پرسونای خریدار امداد می‌نماید. میتوانید یک سندی را تحت عنوان مرجع به صورت کلی مراحل ساخت‌و‌ساز محتوا، ایجاد فرمائید.
Anchor ابزار پادکست برای مبتدیان میباشد. این اپلیکیشن بدون‌پول بوده و به شما قابلیت میدهد تا نصیب‌های نامحدود را ضبط و ذخیره فرمایید و می توانید به راحتی در هر پلتفرمی آن را بار گذاری نمائید.
این لیست، یک لیست جامع از ابزارهای ساخت و ساز محتوا میباشد که کل آن ها بسیار کاربردی و موثر می‌باشند.

۶. بهینه سازی محتوا چه چیزی است و چه تاثیری بر ایجاد محتوا داراست؟
این روز ها تعاریف زیادی راجع‌به seo گفته میشود البته جواب به پرسش “seo محتوا چه می باشد” بسیار معمولی خیس از آن چیزی میباشد که‌این همیشه با آن واکنش میکنیم. ایجاد محتوای seo گردیده بدین مضمون‌ میباشد که مولف بتواند جذابیت کافی را در متن خویش ساخت‌و‌ساز کرده، داده ها ظریف و صحیح ارائه دهد، متن را از جایی اسکن نکند، به لغات کلیدی و آیتم دقت استفاده کننده دقت داشته باشد و کارایی نماید محتوایی ارائه دهد که موتورهای جست و جو آن را گرانبها بدانند.

مولف می بایست بدانید وقتی که داراست می‌نویسد و محتوا ایجاد می‌نماید، ایده‌های در حدود مسئله نگارشش چه است؟ استفاده کننده چه چیزی را سرچ می‌نماید و چه اطلاعاتی را میخواهد. در‌این‌صورت میباشد که مرتبه تارنما در موتورهای جست و جو بالا می‌رود و تالیف کننده به واسطه کلمه ها کلیدی که در ذهن مخاطبان متفاوت صورت میگیرد، محتوای خویش را کیفیت عالی بالاتری ارائه می دهد.
۰ ۰

چگونه سئو سایت های قدیمی را بازیابی کنیم؟


فرض فرمائید که شما یک اینترنت سایتی را با امداد دوستان خویش پباده سازی نموده اید. این سایت سئو در مشهد در صدر زیرا نو میباشد و تکنیک های آپ دیت seo و همان دیگر بهینه سازی وبسایت در آن پیاده گردیده‌است، از نگاه مرتبه بندی گوگل سریعا پرورش کرده و یوزرها متعددی را به سمت خویش جذب می نماید. ولی در حالتی که آپ تو دیت نشود و هیچ مقاله جدیدی در آن قرار نگیرد، تعداد یوزرها در برهه زمانی وقتی کوتاهی کاهش پیدا می نماید که‌این مساله سبب کاهش درجه سایت می گردد. این اختلال اکثر اینترنت سایتهای کهن میباشد که به روزرسانی نمیشوند.

یک نکته خیلی اساسی این میباشد، زمانی که سکو سایت شما به جهت بروز رسانی نشدن کاهش پیدا می نماید، در حالتی که میخواهید آن را به موقعیت پیشین برگردانید، این شغل سختتر از روزی میباشد که شما سایت خویش را نو تولید نموده اید و قصد دارید آن را در شیت نخستین گوگل قرار دهید. به روزرسانی نشدن صفحه ها و مطالب تارنما سبب ساز جریمه گوگل میگردد. در نوشته‌علمی بهینه سازی قصد داریم که یک سری تکنیک برای بازگرداندن سریعتر مرتبه وبسایت های کهن ذکر نماییم. پس با سئوکار باشید.

1. اکانت تمامی چیز را داشته باشید
اولی مساله که بایستی آن را ارزیابی نمائید، مواقعی می‌باشند که منجر ارتقاء یا این که کاهش درجه سایت شما گردیده اند. در شرایطی که تارنما شما خیلی کهن، تکنیک های seo متفاوتی می بایست برای آن به کارگیری نمائید. همان طور که گفتیم، شما ممکن میباشد از طرف گوگل گزینه جریمه قرار گرفته باشید.

البته چه مواقعی را که مرتبط با seo تارنما میباشد را بایستی نظارت کرد:

ساختار سایت
اولی گزینه، ساختار وبسایت میباشد. آیا ساختار وبسایت شما آپ دیت میباشد؟ آیا با استاندارد آپ تو دیت پباده سازی هم خوانی داراست یا این که نه؟ آیا در کدنویسی آن از آخری ورژن مستعمل میباشد؟ آیا ساختاری که الان مستعمل میباشد، آیتم پذیرش الگوریتم تازه گوگل قرار می‌گیرد؟ اینها مواقعی می‌باشند که شما بایستی در او‌لین مرحله به آن اعتنا نمایید. مدام شما می بایست داده ها خودتان را از دید کدنویسی و چگونگی پوسته بندی ورقه آپ تو دیت نگه دارید.

مورد سایت
پیش از این مسئله تارنما شما در امر چه چیزی بوده میباشد؟ این خیلی مساله مهمی میباشد. در پباده سازی ساختار دوباره، نباید مسئله و مقصود مهم تارنما شما تغییر و تحول نماید. هر تغییری نیاز به انرژی و فرصت زیاد برای بدست آوردن راندمان متبوع دارااست. استراتژی بازاریابی محتوا وبسایت شما براساس زمینه مهم سایتتان انتخاب می‌گردد.

محتوای تارنما
هر محتوای از وبسایت شما بوسیله گوگل ایندکس گردیده است مگر اینکه شما از گذشته انتخاب کرده باشید که محتوا بوسیله ربات گوگل محاسبه و ایندکس نشود. اما مهم‌ترین قسمت در محتوا، نشانی هر برگه میباشد که نباید تغییر‌و تحول نماید زیرا تغییر تحول نشانی سبب ساز ساخت و ساز خطای 404 میگردد گوگل این نادرست را جریمه می نماید.

شما همینطور بایستی وبسایت خویش را از نگاه هک و هجوم ها غیر مجاز گزینه ارزیابی قرارداده و از ایمن بودن آن در قبال این تهاجم ها مطمئن گردید. بعضا از هکرها مبادرت به ساخت صفحه های از تارنما شما کرده که از دید گوگل گزینه اسپم واقع می‌گردد. جستن این صفحه های و اینکه گزینه حمله قرار گرفته اید، عمل سادگی وجود ندارد.

برای همین تاکید می‌شود همه باگ ها و اشتباهات امنیتی خویش را چک کرده و سریعا مبادرت به رفع آنان فرمائید. یکی‌از این مفاد، تغییر تحول سر عبور به صورت تر و تمیز میباشد. همینطور مطمئن گردید که سرورهاست شما هرروز از لحاظ امنیتی آپدیت می‌گردد و هیچ سیرتکامل مشکلی از بابت دسترسی غیر مجاز برای آن نیست.

2. تیم بندی مطالب
امروزه محتوای تارنما برای گوگل نسبت به سایر از اهمیت بیشتری برخورداراست. محتوای ضعیف از دید seo تارنما، سبب ساز جراحت رساندن به سکو تارنما می شود و مقاله توانا سبب بهبود در مرتبه میشود. اولیه گام در ساخت و ساز مقاله، گزینش مورد و گروه آن میباشد.

بسته به عمر و نهایی به روزرسانی وبسایت، ترازو کار برای بازنگری در امر محتوا گوناگون میباشد. به دنبال یکسری تکنیک را ذکر می‌کنیم که با امداد آنان بتوانید محتوای دیرین وبسایت خویش را بازنگری نمایید:
۰ ۰