ساخت لینک یو تی ام به صورت دستی

در اين وبلاگ به روزترين مقالات سئو منتشر مي شود.

ساخت لینک یو تی ام به صورت دستی


همان طور که گفتیم برای ایجاد کرد پیوند به طبعً نباید از ابزارها به کارگیری نمائید. وارد سئو در مشهد کردن سه پارامتر اسم، رسانه و منبع کمپین ضروری میباشد. دو پارامتر دیگر محتوای کمپین و عبارت کلیدی کمپین را میتوانید به کارگیری نکنید.

بدین پیوند نمونه اعتنا فرمائید:

example.com/shoes/?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=yalda&utm_content=shoes

این لینک و پیوند به ما میگوید که منبع ورودی‌های ما گوگل میباشد، نوع آن کلیکی میباشد، اسم کمپین yalda و نوع محصولی که میخواهیم تبلیغ کنیم، کفش میباشد. بدین ترتیب، هنگامی آنالیتیکس خویش را گشوده می کنیم، خواهیم توانست مبنی بر کل این پارامترها گزارش بگیریم و تعداد ورودی‌هایی که از روش گوگل ادز داشته‌ایم را گزینه آنالیز در اختیار بگذاریم.

حال بیایید گام به گام پیش برویم و ببینیم چه‌گونه می‌اقتدار پیوند بالا را ساخت‌و‌ساز نمود.

۱. نشانی تارنما (Website URL) خویش را مشخص و معلوم نمایید

اولی کاری که بایستی اعمال دهید، این میباشد که کاغذ فرود تارنما خویش را انتخاب نمایید. یعنی معین نمائید که مخاطب بعد از کلیک روی بنر یا این که پیوند تبلیغ شما، به کدام ورقه از تارنما شما وارد گردد. پس تا اینجا قسمت نخستین پیوند یو تی ام خویش را ساخته‌اید:

?/www.example.com/shoes

به خیال و خاطر داشته باشید که در‌صورتی‌که به طور دستی قصد دارید پیوند یو تی ام خویش را بسازید، موردنیاز میباشد بعداز نشانی تارنما خویش، از آرم «؟» به کار گیری نمائید. اما در شکل به کارگیری از ابزارهای یو تی ام ساز، این نشان پرسش به طور اتومات در انتهای پیوند شما اضافه میگردد.

۲. منبع ورودی‌های کمپین (Campaign Source) را گزینش نمائید

درحال حاضر بایستی معلوم فرمائید که از چه منبعی میخواهید ورودی بگیرید. یعنی بایستی مشخص و معلوم نمایید که ورودی شما از تارنما گوگل خواهد بود یااینکه منبع شما ورودی های رپورتاژ شما در یک وب سایت دیگر می باشند. فرض کنیم منبع ورودی شما تبلیغات گوگل باشد. در‌این‌صورت utm_source شما google خواهد بود.

www.example.com/?utm_source=google

مبرهن میباشد که در‌صورتی‌که منبع شما رپورتاژی باشد که در وب سایت نوین آن را منتشر کرده‌اید، لینک و پیوند شما به صورت پایین خواهد بود:

www.example.com/shoes/?utm_source=novin

۳. نوع رسانه کمپین (Campaign Medium) خویش را مشخص و معلوم نمائید

هم اکنون نوبت به آن رسیده که نوع رسانه خویش را معلوم فرمایید. آیا تبلیغ شما یک پست الکترونیک میباشد که به خزانه‌های ایمیلی خویش ارسال کرده‌اید؟ پس نوع رسانه شما email خواهد بود. آیا تبلیغ شما یک بنر میباشد؟ پس میتوانید نوع رسانه این کمپین را banner گزینش فرمایید.

در نمونه بالا، با دقت به اینکه غرض ما تبلیغات در گوگل میباشد، پس می بایست نوع رسانه را cpc انتخاب کنیم. چون به نیکی می‌دانیم که تبلیغات گوگل، کلیکی میباشد (cost per click). تا اینجا لینک و پیوند یو تی ام ما به صورت پایین ساخت می گردد:

www.example.com/shoes/?utm_source=google&utm_medium=cpc

۴. اسم رسانۀ کمپین (Campaign Name) خویش را معلوم فرمایید

هم اکنون مجال آن رسیده که برای کمپین خویش یک اسم تعیین کنیم. اما فرقی ندارد از چه نامی به کار گیری میکنید، البته اسم‌گذاری دارای ارتباط و صحیح شمارا از سردرگمی‌های احتمالی نجات میدهد. با دقت به اینکه مقصود ما تبلیغات پهناور به مناسبت شب چله میباشد،
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.