آرشیو بهمن ماه 1400

در اين وبلاگ به روزترين مقالات سئو منتشر مي شود.

فوت وفن استفاده از برچسب یا tag در سئو


برچسب یا این که tag نوعی طبقه بندی و نظم دادن به نوشته ها و صفحه ها شماست به نحوی که سئو در مشهد هم یوزرها بتوانند شل خیس آنان را پیدا نمایند و هم موتورهای کاوش با گاز آنان‌را ایندکس نمایند. این مراحل شایسته ترین صورت برای بهینه سازی و seo وبسایت شماست. البته در بالا می بایست ببینیم تگ چه می‌باشد؟ چه کاربردی برای تارنما ما دارااست و چه تاثیری روی سئوی تارنما ما دارااست؟ مهم‌ترین سوال های نصیب یادگرفتن بهینه سازی تارنما که درپی به کلیه این سوال های جواب خوا‌هیم بخشید.

برچسب یا این که تگ چه می باشد؟
فرقی نمی نماید وب سایت شما در چه قضیه ای میباشد. مسلما برای آنکه یوزرها خوب به تولید ها، مقاله ها و محتواهای شما دسترسی داشته باشند، آن‌ها‌را مجموعه بندی میکنید. در واقع مجموعه ها موضوعات اساسی وبسایت شما میباشند که تک تک محتواها و تولید ها شما در آنان مکان دارا‌هستند.

ولی گهگاه محتواها یا این که محصولاتی داریم که شباهت ها یا این که خصوصیت های مشترکی دارا هستند که در تیم بندی های ما معین نشده اند. از طرفی این شباهت ها محصور میباشند به نحوی که نمی توانیم یک تیم را به آن ها تخصیص دهیم. در اینجاست که tag به یاری ما میاید.

برای برچسب گذاری کافی میباشد برای قضیه یا این که خصوصیت گزینه نظرمان یک برچسب تعریف و تمجید کنیم و آن را روی مجموع محتواهای دارای ارتباط بچسبانیم. با ساخت و ساز هر برچسب یک برگه در وب سایت شما ساخت می‌شود که میتوانید محتواهای دارنده خصوصیت مشترک را در آن قرار دهید. با این شغل دسترسی به محتواهای دارای ربط در تارنما شما شل خیس خواهد بود.

در شبکه‌های‌مردمی در مقابل معنی برچسب از کلمه هشتگ استعمال میشود.


برچسب و مجموعه چه تفاوتی با هم دارا هستند؟
برچسب ها هم مانند تیم ها فعالیت طبقه بندی محتواها و دسترسی عالی یوزرها به مطالب تارنما را بر عهده دارا هستند البته نسبت به تیم ها اهمیت کمتری دارا‌هستند. استعمال از هردوی آن‌ها میتواند به خیر و خوبی یوزرها را در یافتن مطالب گزینه نظرشان ارشادوراهنمایی نماید.

تیم ها براساس موضوعات کلی تارنما ساخت‌و‌ساز می‌شوند ولی برچسب ها نوعی مجموعه بندی خاص و کوچک خیس می‌باشند که به محتوای هر نوشته بستگی دارا‌هستند.

برای مثال در یک وبسایت ارائه فیلم گروه های مختلفی از فیلم ها با موضوعات مهم تیم بندی می گردند. مانند درام، اکشن، اجتماعی یا این که … . درصورتی که بخواهیم این تیم های کلی را خاص خیس کنیم هر فیلم را بر طبق اسم کارگردان یا این که هنرپیشه خاصی برچسب گذاری میکنیم. در‌این حالت چنانچه کسی بخواهد مجموع فیلم های یک هنرپیشه یا این که کارگردان خاص را ببیند از روش برچسب ریلکس خیس به آنان دسترسی خواهد داشت.

برچسب گذاری منجر میشود مجموعه های متعددی ساخت و ساز نشود و رابطه در بین مطالب در تیم های متعدد به نیکی شکل گیرد.




به کارگیری درست از برچسب چه مزایایی دارااست؟
۱- سازماندهی محتواها
زمانی به طور اصولی از برچسب ها استعمال کنیم، وبسایت خویش را به صورت بهتری سازماندهی می‌کنیم و به مطالب خویش نظم میدهیم. زمانی به یک محتوا برچسبی را اضافه میکنید، در واقع آن محتوا به آرشیو های آن برچسب اضافه شود.

وقتی که مخاطب روی آن برچسب کلیک می نماید تک تک محتواهای مربوط به آن برچسب را مشاهده خواهد کرد.
۰ ۰

روش های سئو کلاه سفید یا White Hat


استعمال از طریق‌ های بهینه سازی کلاه سپید White Hat بسیار شل میباشد. گه گاه به سئو در مشهد کارگیری از این طریق‌ها بسیار ریلکس‌خیس از تکنیک‌های seo کلاه سیاه بوده و به همین عامل بهینه سازی کلاه سیاه برای ریسک کردن قیمت ندارد. در‌صورتی‌که که می خواهید سوای هیچ دردسری و ولی به طور رسمی مرتبه وبسایت خویش را ارتقا دهید میتوانید از طریق‌های تحت برخوردار گردید:

۱- با صرفه بودن تارنما
یکی مهم‌ترین تکنیک های seo کلاه سپید، با صرفه بودن وبسایت میباشد. تارنما شما می بایست از گام اولیه مطابق با ضوابط و الگوریتم های گوگل پباده سازی گردیده باشد. پوشه های CSS، جاوا اسکریپت ها و همگی کدهایی که در طی بار گذاری وب سایت، فراخوانی می گردند می بایست مبتنی بر اصول و تکنیک های seo و تماما با صرفه باشند. باصرفه بودن تارنما برای موتورهای کاوش یک تکنیک کلاه سپید میباشد. ولی seo بیشتراز حد نیز بازدارنده رویش وب سایت شما گردیده و در واقع یک تکنیک کلاه سیاه به حساب آورده می شود.

۲- پباده سازی محتوای کیفیت بالا
پباده سازی محتوای کیفیت بالا تأثیر بسزایی در ارتقا درجه تارنما شما دارااست. تایپ کردن مطالب موثر و با کیفیت عالی سبب ساز میشود وبسایت شما تحت عنوان شایسته ترین وب سایت‌ها در حیث گرفته خواهد شد. میدانید که داشتن یک استراتژی محتوا بهتر و ولی اجرای آن می‌تواند تا حدود ۳۰ درصد در پرورش seo تارنما شما موءثر باشد. همین دستور منجر میشود که تارنما شما در جستجوهای یوزرها جزء تارنما‌های ابتدا قرار بگیرد. اما همگی این مفاد در شرایطی‌که تحقق پیدا می‌نماید که مطالب ساخته خویش شما و غیرکپی باشد.

دقت داشته باشید که محتوا بایستی دیدنی و کیفیت بالا باشد. چون محتوا برای یوزرها انسانی نوشته می‌گردد خیر ربات های گوگل. اگ محتوا برای مخاطب دیدنی و مطلوب نباشد، شانس درجه بندی آن محتوا را از دست خواهید اعطا کرد. همینطور می بایست در حیث داشته باشید که در شرایطی که استفاده کننده مقاله گزینه جستجوی خویش را در تارنما شما پیدا نکند بلافاصلهً از سایتتان بیرون میگردد؛ همین قضیه به شدت نرخ پارش و بانس ریت تارنما شما‌را پایین تاثیر قرار خواهد اعطا کرد.

نکته قابل توجه دیگری که در پباده سازی محتوای کیفیت عالی بایستی در حیث داشته باشید این میباشد که می بایست تحقیق نمائید که چه کلماتی به طور کلیدی با قضیه نوشته‌ی علمی شما رابطه دارا‌هستند و گزینه دقت یوزرها قرار می گیرند. رابطه تیتر مقاله و محتوای آن تحت عنوان یک دستور بسیار اساسی در بهینه سازی وبسایت تلقی می‌گردد. می بایست تلاش فرمایید که از عنا وین خوشگل و چشمگیر برای نوشته‌ی علمی‌تان به کار گیری نمایید تا به‌این وسیله مخاطبان به تلاوت آن تشویق شوند.

در صورتی‌که هنوز با نحوه های کشف کردن لغت ها کلیدی مطلوب برای تارنما باخبر نیستید، سفارش می‌کنیم مقاله فوق را مطالعه فرمائید. همینطور با به کار گیری از ابزارهای محاسبه seo وب سایت نیز میتوانید به داده ها ارزشمندی درباره‌ی وبسایت خویش دست پیدا نمایید. این که بهینه سازی تارنما شما اکنون در چه وضعیتی جای‌دارد، اهمیت بسیار بالایی داردو با به کارگیری از این ابزارها می‌توانید یک استراتژی بهینه سازی مطلوب برای وب سایت خویش بسازید.

۳- بروز رسانی مطالب سابق وب سایت
همانگونه که پیش از این نیز گفتیم، محتوا ۳۰ درصد seo کلاه سپید تارنما شمارا دربر میگیرد. برای این که از اهمیت بروزرسانی مطالب دیرین وبسایت با خبر گردید، به توضیحات پایین اعتنا نمائید. یکی‌از مهم ترین فاکتورهایی که گوگل برای مرتبه بندی وبسایت ها به آن اعتنا می نماید، بروز و موثر بودن برای یوزرها میباشد.
۰ ۰

استفاده از گوگل ادسنس در ایران


درآمدزایی از روش وب موضوعی میباشد که اکثری از اشخاص درپی آن می‌باشند. نحوه های سئو در مشهد مختلفی برای کسب درآمد از روش وب وجود دارااست که هرکدام دارنده مزایا و معایبی می باشند. گوگل ادسنس یکی‌از طرز های رایج برای درآمدزایی از روش وب میباشد که برای تحقق آن نیاز به طی فرایند مختلفی خواهد بود.


گوگل ادسنس چه میباشد؟
گوگل ادسنس چه میباشد؟
گوگل ادسنس ( Google AdSense ) از سرویس ها تبلیغاتی بدون پول ارائه گردیده به وسیله گوگل میباشد قابلیت قرار دادن تبلیغات متنی، تصویری و ویدئویی را برای مدیران وب سایت مهیا میاورد تا به واسطه آنها بتوانند درآمدزایی داشته باشند. با مراجعه به بخش اعظمی از وب سایت های انگلیسی لهجه می اقتدار این تبلیغات را در گوشه های وب سایت های مختلفی مشاهده نمود.

برای کسب درآمد از گوگل دو طرز وجود وجود دارااست که عبارتند از CPM (پرداخت به ازای بازدیدکننده ) و CTR ( معدل تعداد کلیک ). هردو طرز از درآمد زایی نیکی برخوردار می باشند البته اکثری از مدیران تارنما ها به CPM دقت بیشتری دارا‌هستند. با دقت بر این طرز ترافی تارنما ارتقا می یاید که بهبود درجه وبسایت را نیز به همدم خواهد داشت.

برای اینکه بتوان از روش گوگل ادسنس کسب درآمد کرد، در بالا نیاز به تشکیل داد حساب گوگل ادسنس میباشد. بعد از ورود به‌این اکانت گوگل کدی را ارسال می نماید که با قرار دادن آن در بلاگ یا این که تارنما میتوانید با قرار دادن تبلیغات، درآمدزایی داشته باشید. پرداخت وجه ادسنس از روش ارزیابی یا این که واریز اینترنتی به اکانت نام نویسی گردیده، میباشد. صرفا نکته حائض اهمیت درباره با گوگل ادسنس آن میباشد که‌این اپلیکیشن از لهجه فارسی پشتیبانی نمی نماید و یوزرها اهل ایران برای استعمال از آن بایستی یک وبسایت غیر فارسی راه‌اندازی نمایند.

برای درآمدزایی با گوگل ادسنس چه مراحلی را بایستی طی کنیم؟
1. فعال سازی یک سایت با گویش غیر فارسی

2. ایجاد محتوا کیفیت خوب و پیاده سازی اصول بهینه سازی برای ارتقا مخاطبان

3. نام نویسی در گوگل ادسنس

4. اخذ تبلیغات و قرار دادن آنان بر روی تارنما
۰ ۰

سئو محلی چه نکاتی دارد


2.2. Bing Places
این پیکربندی تفاوت چندانی با GMB ندارد و فقط برای موتور کاوشگر بینگ پباده سازی گردیده است.
آیا به به عبارتی اندازه GMB اهمیت داراست؟ خیر ، به هیچ وجهً. موتور کاوش گر بینگ صرفا 7 درصد سئو در مشهد از واحد سنجش جستجوها در عالم را به خویش تخصیص داده میباشد. این بدان مضمون‌ میباشد که مساوی یک دهم کامل شدن خصوصیات GMB برای شما اصلی میباشد.
البته از آنجایی که‌این پیکربندی مجال چندانی از شما نمی گیرد براین اساس اعمال آن خالی از لطف وجود ندارد.
برای استارت:

مرحله ۱. تحلیل فرمایید که پیش از اینً تصویب نشده باشید!

در آغاز مطمئن گردید که بیزنس شما تا قبل از اینً در جای های بینگ تصویب نشده میباشد.
برای این عمل به Bing Maps بروید و آغاز به تایپ اسم تجاری خویش در نوار کاوش نمائید. در‌صورتی‌که تا قبل از اینً مندرج اید، بایستی ببینید که بیزنس شما در نتیجه ها کاوش ظواهر می‌شود.
در شرایطی‌که متوجه شدید که‌این آیتم برای کسب و کار شما میباشد، لیست را به طور بدون نقص ببینید، آنگاه روی “آیا این شغل شما میباشد؟” کلیک نمائید. بعد از آن به شیت ای هدایت می‌شوید که می‌توانید بیزنس خویش را اضافه فرمائید.



مرحله ۲. نوع کسب و کار را تعیین فرمایید

نوع تجارت و جای خویش را تعیین فرمائید.
درین قسمت آیتم های تحت برای نوع کسب و کارتان وجود داراست:
مشاغل میانگین یا این که کوچک (۱-۱۰ جای )
کسب و کار زنجیره ای (بیش تر از ۱۰ جای )
بیزنس آنلاین (سوای جای فیزیکی)
اینجانب عنوان ها تجاری خویش را بر طبق مشتری خویش رئیس می‌کنم
برای استارت به فعالیت فرض را بر این میگذاریم که شما یک عمل میانگین یا این که کوچک ۱-۱۰ جای را میخواهید تصویب نمائید.
براین اساس مورد شماره ۱ را گزینش نمائید.
درین مرحله می‌توانیم بگوییم که یک رخداد جادویی چهره میدهد و آن این میباشد که مورد ای برای وارد کردن اطلاعات از Google My Business وجود دارااست.
در صورتیکه تا قبل از اینً تجارت خویش را در GMB تصویب کرده و تأیید گردیده اید، می‌توانید این مورد را گزینش نمایید. با این شغل خیر صرفا در طی صرفه جویی می‌کنید بلکه احتمال بروز اشتباهات را نیز کاهش می دهید.
در غیر این شکل، اسم تجاری و حالت مکانی خویش را وارد نمایید (سفارش میکنیم کد پستی را وارد فرمائید). بعد از آن Bing فعالیت شمارا جویا میگردد. البته زیرا این عمل را در مرحله گذشته جاری ساختن داده اید دیگر نیازی به تکرار وجود ندارد و صرفا می بایست دکمه ساخت تجارت نو ” Create new business” را بزنید.

مرحله ۳. داده ها مهم خویش را وارد فرمائید

در حال حاضر می بایست اسم تجاری، نشانی، تارنما و غیره را وارد نمایید.
همانندGMB ، می بایست اطلاعات را از صفحه های دیگر خویش نسخه برداری فرمایید تا اعتقادوباور نتایج گردد که با بقیه لیست ها سازگار میباشد. آیتم ای برای پنهان کردن نشانی شما از حاصل کاوش نیز وجود داراست. در صورتیکه از منزل عمل می‌کنید یا این که از یک دفتر کار مجازی استعمال میکنید، بایستی این مورد را تیک بزنید.

مرحله ۴. یک قسمت تجاری و مجموعه بندی تعیین نمایید

او‌لین چیزها، در آغاز در‌حالتی که شما یک ” دکتر معالج حفظ های بهداشتی میباشید “، مورد ویژه را نشانه بزنید – این فعالیت را برای بخش ” نصیب تجاری ” اعمال داده اید. در غیر این شکل، دکمه ” browse ” را بزنید و یک کدام از 11 نصیب تجاری جانور را گزینش نمایید. در صورتی‌که از گروه بندی عمل خویش باور ندارید از آیتم نمی دانم “I don’t know ” به کار گیری نمایید.
بعد از آن گروه بندی یا این که گروه بندی هایی را گزینش نمائید که کار شما در آن قرار میگیرد. لیست بینگ به اندازه لیست های Google وقتگیر وجود ندارد. ولی مغایر گوگل، شما میتوانید چند گروه (حداکثر 10) را در اینجا تعیین کرده و بعد یک تیم مهم را بعداً در‌این پروسه انتخاب فرمایید. با این وجود نیازی به تعیین هر ده آیتم وجود ندارد و شما می‌توانید یک یا این که دو گزینه در حدود فعالیت خویش را تعیین فرمایید و آن کافی خواهد بود.
برای ساخت‌و‌ساز یک پنجره مشخص، سفارش میکنیم بر روی ” browse ” ضربه بزنید، بعد از آن یک گروه بندی تجاری مطلوب را در آنجا کاوش فرمایید. این آیتم، تیم ها و ذیل شاخه ها را به روشی منطقی خیس اکران می‌دهد.
در غایت، توضیحی کوتاه برای بیزنس خویش اضافه فرمائید – میتوانید در‌این بخش از لغات کلیدی خویش به کار گیری فرمایید ولی دقت داشته باشید که از اعمال بیش تر از حد این فعالیت پرهیز کنید.

مرحله 5. شماره های تماس، نشانی سایت، توییتر، صورت بوک، Yelp و TripAdvisor را اضافه فرمائید.

بینگ این امکان را داراست، به کاربرانی که در شبکه‌های‌مردمی در ادامه کار شما می‌باشند، پروفایل شغلی شمارا اکران خواهد اعطا کرد.
در اینجا مثالی برای Starbucks آورده گردیده‌است:



بدین ترتیب در شرایطی که در شبکه‌های‌مردمی شغل دارید، آن‌ها‌را اضافه فرمایید. همینطور در شرایطی که اینک قابلیت و امکان آن را ندارید میتوانید این بخش را بعدا کامل شدن نمائید.

مرحله ۶. عکس اضافه فرمائید

عکس ها و تصاویر جلوه ی حقیقی و واقعی تری به پروفایل شما می‌دهند و شما در بینگ قابلیت آن را دارید که تا ۱۰ تصویر به نمایه خویش اضافه فرمایید.
۰ ۰

چگونه می توان سرعت بارگذاری صفحات سایت را چک کرد؟


ارزیابی کردن سرعت تارنما را می قدرت بوسیله ابزارهای بدون پول آنلاین مانند Page Speed Online که سئو در مشهد به وسیله گوگل ارائه شد‌ه‌است جاری ساختن اعطا کرد. تارنما ها و پلاگین های فراوان دیگری نیز برای نظارت کردن سرعت وبسایت وجود دارا‌هستند.

ابزار Page Speed Online به شما صفحاتی را که کندتر از معمول لود می‌شوند را نماد داده و پیشنهاداتی برای ارتقا سرعت صفحه ها ارائه می‌دهد.

وبسایت GTMetrix یک کدام از دیگر از مشهورترین تارنما ها برای سنجش سرعت بار گذاری صفحه ها و اکران شیوه تصحیح آن میباشد. این وبسایت اقتدار آنالیز بیشتر موادتشکیل دهنده بهینه سازی داخلی را داراست.

طرز های کلیدی برای ارتقا سرعت تارنما
راهکارهای ارتقاء سرعت وبسایت فراوانند در پی بعضی از راهکارهای کلیدی ارتقاء سرعت بارگذای صفحه های تارنما را لیست کرده ایم:

ابزار فشرده سازی GZIP
به طور کاملً منطقی میباشد که شما بخواهید عکس های قشنگ و باکیفیت در وب سایت خویش داشته باشید اما اینگونه عکس هایی وسعت بالایی دارا‌هستند. با ابزار فشرده سازی GZIP شما نیازی به تلف کردن کیفیت عکس برای سئو آن ندارید. شما می‌توانید تا 70 درصد از وسعت تصاویر را فارغ از افت کیفیت معدود نمایید. این ابزار علاوه بر تصاویر بر روی دیگر فولدر های گرافیکی نیز به نیکی فعالیت می نماید.

کد های CSS و جاوا اسکریپت را به طور پوشه فرنگی درج نمائید
در کل شما فقط هنگامی اذن دارید که پوشه های CSS یا این که جاوا را در صفحه های خویش به طور بدون واسطه درج فرمائید که صرفا آن ورقه به طور کلی وب سایت یک افکت گرافیکی مشخص و معلوم داشته باشد. در غیر این شکل منطقی خیس آن میباشد که پوشه های CSS و جاوا اسکریپت را در یک پوشه فرنگی درج نمائید و هنگام نیاز آن را به صفحه های متفاوت فراخوانی فرمایید. به خیال و خاطر داشته باشیدکه درج کدهای CSS در یک فولدر فرنگی موجب میگردد که شما صرفا یک توشه برای فراخوانی این فولدر درخواست ارسال فرمائید. درحالیکه درج آن بصورت درون کاغذ، موجب میگردد که با بار گذاری هر کاغذ مجموع داده ها CSS دوباره از سرور فراخوانی خواهد شد.

به کار گیری از کش
شما می بایست برای وبسایت خویش امکان کش را فعال فرمایید. تا در حالتی که فرصت لود صفحه ها به درازا کشید. استفاده کننده داده ها کش را مشاهده نماید. شما می‌توانید از سرورهای CDN برای تارنما های خویش سود بگیرید تا سرعت لود صفحه ها در بالاترین حد ممکن خویش باشد.

علاوه بر این طریق ها راهکارهای متعددی برای کاهش وسعت صفحه ها اینترنتی و همینطور ارتقا سرعت صفحه ها تارنما وجود داراست. منجمله اینکه شما میتوانید عکس های خویش را برای اینترنت ذخیره سازی نمایید. فتوشاپ با یاری امر CTRL+ALT+SHIFT+S این قابلیت را به شما می‌دهد. اکثر وقت ها بهینه سازی کاران حرفه‌ای ترجیح می‌دهند که پیش از ذخیره سازی عکس با موقعیت با صرفه گردیده برای اینترنت، عکس های خویش را بصورت ایندکس در بیاورند برای این عمل در فتوشاپ از فرمان Image/mode/indexed color به کار گیری نمایید.

تصویر فارغ از seo برای اینترنت







تصویر پس از سئو برای اینترنت






صفحه های وبسایت شما در سال 2018 با چه سرعتی بایستی لود شوند؟
تارنما های گوناگون گزارش های زیادی از معیار تاثیر سرعت وب سایت بر خروج یوزرها از وبسایت ارائه داده اند. شواهد حاکی از آن میباشد که حتی یک ثانیه کندتر بار گذاری شدن صفحه های ضربه بزرگی برای بیزنس آنلاین شما به حساب آورده می شود. متخصصان گوناگون در موضوع seo معتقدند که فقط با ارتقا سرعت لود صفحه ها می قدرت نرخ خروج یوزرها از وبسایت را به شدت کاهش اعطا کرد.
۰ ۰

تعداد و تنوع بک لینک ها تاثیر بسیاری بر رنک گوگل دارد


احتمالاً شما هم شنیده اید که درصورتی که از یک دامنه، بک پیوند های متفاوتی بگیرید، سئو در مشهد بروی سکو تارنما شما تاثیر منفی داراست. به عبارت دیگر، خوب میباشد 10 بک لینک و پیوند از 10 دامنه متعدد اخذ نمائید تا اینکه هر 10 پیوند بر روی یک دامنه باشد.

طبق ارزیابی و آنالیز های انجام یافته، این مسئله به طور کاملً صراحت دارد. این تحقیق علامت داده میباشد که دامنه های مختلف تاثیر غیر قابل انکاری بر مقام یک وبسایت دارا هستند و از مهم‌ترین فاکتورهای seo محسوب میشوند. گوگل میخواهد مطمئن گردد که دامنه های دیگر، وبسایت شما‌را پذیرش می‌نمایند. و هرچه تعداد این دامنه های متعدد بیشتر باشد، گوگل بیشتر به شما دقت نماد خواهد بخشید. در واقعیت، تعداد و تنوع دامنه‌هایی که از آن ها بک لینک و پیوند گرفته‌اید، مهمترین فاکتور seo در صدر رفتن رتبۀ تارنما شماست.



سود‌ گیری: به دست آوردن بک پیوند از دامنه های متعدد برای بهبود حالت seo وب سایت بسیار اصلی میباشد.

اعتبار و قیمت یک دامنه، تاثیر مستقیمی بر رنک گوگل در حاصل کاوش دارااست
بعد از چک داده های بک لینکو متوجه شدیم که اعتبار و قیمت کلی پیوند ها (اندازه گیری گردیده به وسیله Ahrefs Domain Rating) به طور کامل بر رتبۀ گوگل تاثیر دارااست: در واقعیت، می اقتدار اظهار کرد که اعتبار و قیمت کلی دامنه ای که اینترنت‌وب سایت شما بر روی آن جای دارد، میان فاکتورهای seo، از خویش محتوای تارنما هم اصلی‌خیس میباشد.



فیض گیری: بالا بردن تعداد بک لینک و پیوند ها به تارنما ممکن میباشد رتبۀ دیگر صفحه های شمارا نیز ارتقاء دهد و از فاکتورهای بهینه سازی بهتر محسوب میشود.
۰ ۰

سئو کلاه خاکستری چیست + تکنیک‌ های سئو خاکستری


seo کلاه خاکستری چه چیزی است؟
seo کلاه خاکستری همانطور که از نامش پیداست جایی بین بهینه سازی سئو در مشهد کلاه سیاه و بهینه سازی کلاه سپید میباشد. در بنا شده در تکنیک‌های seo کلاه خاکستری، کارشناس سئوکار بخشی از طریق‌های بهینه سازی کلاه سپید را با بخشی از تکنیک‌های بهینه سازی کلاه سیاه ادغام می‌نماید و آنچه در غایت نتایج می شود تعدادی تکنیک‌های مطابقت و همخوانی با ضوابط موتورهای کاوش و ولی کاربرپسند خواهد بود.

seo شغل کلاه خاکستری که می باشد؟
بهینه سازی عمل کلاه خاکستری یک کارشناس بهینه سازی میباشد که خیر تقلید تکنیک‌های بهینه سازی کلاه سیاه میباشد و خیر تماماً در ناحیه بهینه سازی کلاه سپید فعالیت می‌نماید؛ این فرد در واقع برای بالا بردن مرتبه وبسایت از روش‌کارهایی به کارگیری می‌نماید که به‌شکل کلی غیررسمی نیستند. موتورهای کاوش برای جایگاه دادن به تارنما‌ها از یک‌سری معیارها پیروی می‌نمایند و در مقابل یکسری خط قرمزها برای وب سایت‌ها در لحاظ گرفته‌اند که تخطی از آنان سبب به جریمه وب سایت شود؛ به عنوان مثال موردها ذیل بخشی از خط قرمزهای گوگل به شمار می روند:

به کار گیری از محتوای نسخه برداری گردیده از تارنما‌های دیگر
تکثیر محتوای بی‌کیفیت در وبسایت
بیشتر بودن تعداد تگ‌ها نسبت به محتوا
به کارگیری بی‌گزینه لغات کلیدی در شیت؛ به سیرتکامل‌ای که در معنای متن زخم بزند
گزینش واژه و کلمه کلیدی غیر مربوط به محتوای کاغذ
گزینش انکرتکست بی‌رابطه با محتوای برگه مقصد پیوند
و بخش اعظمی موردها دیگر
سئوکاران کلاه سیاه با به کار گیری از این طرز‌ها قادرند یک اینترنت‌وب سایت را طی بازه زمانی مجال بسیار کوتاهی به شیت اولیه حاصل گوگل برسانند. ولی نکته دارای اهمیت این میباشد که‌این نتیجه ها موقتا بوده و گوگل طی بازه زمانی کوتاهی متوجه تقلب آنها شود. اینجاست که تارنما را با جریمه‌های سنگینی که قادر است افت ناگهانی و شدید جایگاه وبسایت یا این که حتی حذف بدون نقص وبسایت از صفحه های نتیجه ها کاوش باشد روبرو می‌نماید. در مقابل، بهینه سازی کاران کلاه خاکستری از قانون ها موتورهای کاوش تقلید می‌نمایند و به این ترتیب اقدامات وی جریمه‌ای در‌پی نخواهد داشت و صرفا منجر تسریع پروسه بهبود درجه وبسایت میگردد. صرفا نکته‌ای که در اینجا بایستی به آن اشاره داشت این میباشد که گهگاه به کار گیری از تکنیک‌های کلاه خاکستری به ارتقا تعداد مخاطبان حقیقی و واقعی تارنما باعث نمیشود.
۰ ۰

نکات مهم سئو

همینطور میتوانید بخش اعظمی گزارشات را در Ahrefs Site Explorer غربال فرمایید تا تنها پیوند های dofollow را ملاحظه کنید.  سئو در مشهد  در هنگام محاسبه و حق تقدم بندی بک لینکها، پیوند فالو عالی میباشد.

غربال کردن گزارش بک پیوند ها در Ahrefs Site Explorer فقط برای لینک و پیوند های Dofollow.
ولی، همچنان پیوند های نوفالو نیز با ارزش میباشند. این نوع لینک و پیوند ها حاذق به ارسال ترافیک از منبعی بجز موتورهای کاوش میباشند که تأثیر غیرمستقیم و مثبت بر seo خواهد داشت. البته در شرایطی‌که وقت و کارایی متعددی برای لینک و پیوند بیلدینگ صرف می کنید، پس خوب میباشد برای همت تان اهمیت قائل گردید و پیوند فالو بگیرید.
 
۴- انکر تکست (Anchor text)انکر تکست، کلماتی میباشد که می‌اقتدار روی آن کلیک کرد و توسط آن می‌قدرت دو شیت را به هم لینک بخشید.
 
گوگل در گواهینامه اورجینال "پیج رنک"  ذکر کرده:
گوگل از چند تکنیک به عنوان مثال پیج رنک ، انکر تکست و غیره برای بهبود کیفیت کاوش به کار گیری می نماید.
به بیانی دیگر، این احتمال وجود دارااست که انکر تکست مربوط به مورد مهم برگه، تاثیراتی بر جایگاه بندی داشته باشد. از نتیجه ها بدست آمده از یک مطالعه متوجه این زمینه شدیم که در بین لغات ظریف و انکرهایی که تا حدودی با هم منطبق دارا‌هستند، ارتباطی هر یک‌سری بسیار جزئی، وجود دارااست.


متاسفانه، در لینک و پیوند سازی به طرز کلاه سپید (white-hat)، آنچنان تسلطی بر انکرهای پیوند هایی که کسب کرده‌اید، نخواهید داشت (به استثنای بلاگ نویسی مهمان). هم اکنون حتی در صورتی‌که شما بر انکر تکست پیوند‌های ورودی در اختیار گرفتن داشته باشید، به احتمال زیاد اثرگذار خواهد بود.
الگوریتم Penguin (اینک بخشی از هسته الگوریتم گوگل به حساب می آید) وبسایت هایی را که همت برای تقلب در جایگاه بندی گوگل از روش لینک و پیوند سازی با anchor کلمه ها کلیدی اصلی دارا‌هستند، جریمه می‌نماید.
خوشبختانه، اکثر یوزرها پیوند های طبیعی و دارای ارتباط می زنند. چنانچه قضیه نوشته‌ی‌علمی شما مخصوص میباشد، احتمال اینکه کسی با انکر تکست مرتبط با آن مسئله به شما پیوند بدهد، بسیار زیاد میباشد.
 
۵- دارای ربط بودن بک لینک و پیوند ها همانند رای، تاثیر گذارند. در شرایطی که سایتی به شما لینک و پیوند بدهد، در واقع کیفیت محتوا یا این که بیزنس شمارا ضمانت نموده است. این آرا متفاوتند. رابطه فی مابین اینترنت سایتی که به شما لینک و پیوند داده و شیت وب سایت شما حائز اهمیت میباشد.
از جمله: فرض نمائید در پی یک کمپانی کترینگ (تهیه و تنظیم و تدارک خوراک) برای مراسم عروسی خویش میباشید. دو نفر از دوستان شما دو کمپانی گوناگون را سفارش می دهند. شما هر دوی آنها را  به یک اندازه دوست دارید. یکی‌از آن ها حسابدار و دیگری سرآشپز میباشد. به صحبت کدامشان پشت گرمی خواهید کرد؟ به طبع سرآشپز.
شغل های آنلاین هم به همین شکل میباشد. به عنوان مثال، در‌صورتی‌که یک کمپانی کترینگ می‌باشید و لینکی از یک بلاگ غذایی دارید، قطعا آن پیوند اهمیت بیشتری نسبت به یک پیوند از وب لاگ سپرده گذاری دارااست. ولی ، آیا دارای ربط بودن مهمتر از authority میباشد؟
 
مسلما بخوانید: طرز ساخت‌و‌ساز URL سازگار با seo - سئو Freindly(گام به گام) 
۶- ترافیک ارگانیک ما 10 درجه برتر برای 44589 واژه و کلمه کلیدی فارغ از بیان اسم مارک را گزینه تحلیل قرار دادیم و متوجه شدیم که دربین صفحه های برتر در گوگل و تمام ترافیک ارگانیکی که به صفحه های ارجاع دهنده خویش می‌فرستد، ارتباط مشخصی وجود داراست.
۰ ۰

سئو سایت با توجه به معیارهای گوگل


seo چه می‌باشد؟
پیش از هر چیزی مایحتاج میباشد بدانیم که seo چه میباشد؟ سئو در مشهد بهینه سازی مخفف عبارت "Search Engine Optimization" میباشد که به معنای seo برای موتورهای جستوجو گر است. بهینه سازی جهت پیشرفت در عملکرد وب سایت شما شکل خواهد به عهده گرفت تا با دقت به استاندارهای موتورهای جستجو گر همانند گوگل، بتوانید بازدیدکندگان بیشتری را جذب نمایید. در واقع می اقتدار اذعان کرد که seo از مهمترین و تاثیر گذارترین فاکتورها در توفیق وبسایت شماست، پس موردنیاز میباشد مطلقا در‌این حوزه اطلاعاتی کسب نمائید تا بتوانید بیزنس اینترنتی خویش را رونق دهید.

با وجود وسعت بالای محتوا، موتورهای جستوجو گر وظیفه دارا هستند با اعتنا به فاکتورهای از قبلی تمجید گردیده، تشخیص دهند که کدام محتوا نزدیکتر به عبارت سرچ گردیده است. درحال حاضر می‌خواهیم در‌پی مقاله به بعضا از این فاکتورها اشاره کنیم.

طبقه بندی داده ها به وسیله گوگل
همانگونه که می‌دانید تریلیون ها وبسایت و محتوا در دنیای اینترنت جان دار میباشد که در حالتی‌که موتورهای کاوشگر بخواهند هر توشه میان این همگی محتوا، عبارت متبوع شمارا پیدا نمایند بسیار وقت گیر خواهد بود. از این رو این موتورها نخست محتوا را تیم بندی می نمایند. گوگل تحت عنوان وسیع ترین و پرکاربردترین ابزار کاوش، کوشش داراست با به کارگیری از ربات خزنده خویش از یک برگه به کاغذ دیگری برود و داده ها را ایندکس و ذخیره می نماید.

همینطور کلیه لینک و پیوند های مو جود در کاغذ را ایندکس خواهد کرد. از این رو می اقتدار اظهار کرد که حضور لینک و پیوند ها در سئو وبسایت ها (seo) می‌تواند بسیار اساسی و دارای اهمیت باشد. گوگل صفحه ها را مبتنی بر محتوا و دیگر فاکتورها طبقه بندی می نماید.

الگوریتم گوگل و هوش تصنعی seo


همانگونه که گفتیم هوش تصنعی و مصنوعی گوگل تلاش دارااست با به کارگیری از الگوریتم هایی از پیش تمجید گردیده، محتواهای دارای ربط را در شیت نخستین اکران دهد. الگوریتم پاندا، پنگوئن و مرغ مگس خوار او‌لین الگوریتم های گوگل برای تشخیص تارنما های اسپم بودند. این الگورتیم تلاش کردند به یوزرها حافظه دهند که چه‌گونه ایجاد محتوا نمایند تا در راستای نیاز یوزرها باشد.

این الگوریتم های گوگل در راستای بالابردن درجه وب سایت های گرانبها و استفاده کننده محور فعالیت می نمایند. الگوریتم های تازه گوگل مشتمل بر الگوریتم BERT، الگوریتم طراوت محتوا، الگوریتم رقص گوگل، سندباکس گوگل، حق تقدم با ورژن گوشی، الگوریتم کبوتر و الگوریتم رنک برین می باشند. پس می قدرت اظهار کرد برای اینکه وب سایت شما هم یکی‌از این پیشنهادات برگه نخستین گوگل باشد، بایستی نخست با همت این الگوریتم ها به خیر و خوبی آشنا گردید.

چه گونه از الگوریتم ها برای seo وبسایت به کار گیری کنیم؟
تکنیک های به کارگیری از لغات کلیدی و لینک و پیوند سازی و همینطور الگوریتم های پاندا و پنگوئن، برای مثال موضوعاتی میباشد که در مورد seo وبسایت بسیار آیتم دعوا قرار گرفته و گوش ما به شنیدن آنها عادت نموده است. بهینه سازی تارنما می‌تواند بسیار عظیم خیس از این موضوعات باشد که اکثری از اینترنت مسترها از آن استحضار ندارند.

یکی‌از این مورد ها چگونگی تاثیر seo در الگوریتم نو سازی محتوا میباشد. مقصود مهم این الگوریتم طراوت و بروزرسانی محتوا میباشد، چون مدام جدیدترین و بروزترین محتوا یوزرها را راضی می نماید. مقصود اساسی این الگوریتم تاکید بیشتر بر طراوت محتوا میباشد، چراکه یوزرها اینترنتی مدام به نهایی و جدیدترین داده ها روی خوش نماد می دهند. شما می‌توانید از این الگوریتم برای بهبود seo وبسایت خویش به کار گیری نمایید. نخستین اینکه موردنیاز میباشد محتوای دارنده مرتبه وبسایت را با محتوای تازه آپدیت نمایید. در ایجاد محتوا همت نمایید اولی باشید و همینطور تاریخ تکثیر مقاله‌ها را تمیز نکنید.

الگوریتم رقص گوگل کوشش داراست در زمان حضور بر روی تارنما، خوی استفاده کننده را دنبال نماید. گوگل برای محتوای تازه عملکرد می نماید برای چشم شدن عالی، فرصتی در دست آنان قرار دهد. از این رو عملکرد نمایید از این زمان به نیکی به کار گیری فرمایید و با ارائه محتوایی بهتر و قشنگ یوزرها را جذب نمائید تا مجال بیشتری بر روی برگه بمانند و گوگل سکو شمارا افزایش دهد.
۰ ۰

تکنیک‌های سئو برای بهبود رتبه سایت


به کار گیری از seo فنی
به عبارتی‌طور که پیش از اینً اشاره کردیم، برای این که بتوانید محتوای سایتتان را به برگه اولیه سئو در مشهد حاصل گوگل بیاورید بایستی به نکات متعددی دقت داشته باشید :

استعمال از واژه و کلمه کلیدی در تیتر مقاله (او‌لین جایی که گوگل برای جایگاه دهی به وب سایت به آن نگاه می‌نماید)
استعمال از کلمه و واژه کلیدی در او‌لین جمله متن. (با اعمال این فعالیت دارای ربط بودن محتوا با تیتر را نماد می‌دهید.)
به کار گیری از هدرهای گوناگون جهت نشانه دادن ترتیب در محتوای شما. عالی میباشد که هد 2 اولی هدی می بایست که استعمال می کنید.
انتخاب توضیحات متایی با حداکثر 160 واژه و کلمه که مشمول واژه و کلمه کلیدی میباشد.
به کارگیری از لغات کلیدی در تگ آلت کلیه عکس‌ها برای آرم دادن رابطه عکس با متن. (فراموش نکنید که گوگل قسمتی هم برای جستجوی عکس دارااست. بدین ترتیب یوزرها از روش عکس‌های سایتتان به محتوایتان برسند.)
به کارگیری از نقشه وب سایت برای موعظه هرچه عالی خزنده‌های گوگل جهت جستن محتواهای شما.
خرید حساب گوگل کیورد پلنر
پیشنهاد



تجربه کاربری
به تازگیً گوگل از هوش تصنعی برای فهم عالی صفحه های اینترنت جهت جایگاه‌بندی به کار گیری می‌نماید. بدین ترتیب سیگنالی که از سوی RankBrain برای گوگل ارسال می‌گردد، دربردارنده اطلاعاتی درباره با مورد ها پایین میباشد :

نرخ کلیک
تعداد باری که اشخاص روی لینک و پیوند تارنما شما کلیک کرده‌اند آن گاه که اینترنت‌وبسایت شما بوسیله گوگل به آنان توصیه داده شد‌ه‌است.

نرخ ماندگاری در ورقه
یک کدام از مهم ترین مواقعی که ترازو رضایت یوزرها را از وبسایت شما علامت میدهد، ترازو ماندگاری‌شان در صفحه ها وب سایت شما میباشد. بدین ترتیب در شرایطی‌که نتوانید مخاطب را بیشتراز 3 ثانیه در سایتتان نگهدارید، بی‌شک گوگل را از شیوه عملکردتان عصبانی کرده‌اید.

براین اساس به خیال داشته باشید که سیگنال RankBrain یکی مهمترین تکنیک‌های seo برای بهبود جایگاه وب سایت میباشد. بدین ترتیب همت فرمایید محتوایتان را به‌سیرتکامل‌ای باصرفه‌سازی فرمائید که بتوانید استفاده کننده را به دوران بیشتری در سایتتان نگهدارید.



به کار گیری از پیوند دهی
استعمال از ابزار پیوند دهی یک کدام از دیگر از تکنیک‌های seo برای بهبود مرتبه تارنما میباشد. به عبارتی‌طور که در نوشته ی علمی درجه‌ بندی گوگل اشاره کردیم، به کار گیری از لینک و پیوند‌های داخلی و فرنگی به راحتی قادر است سبب به توفیق و یا این که باخت تارنما شما گردد. براین اساس در موقعیت کلی سه نوع لینک و پیوند برای یک محتوا در تارنما میتواند مصرف شود :

پیوند‌های ورودی : هنگامی که تارنما دیگری به وب سایت شما پیوند می دهد. وجود این پیوند‌ها برای seo تارنما شما بسیار موءثر میباشد چرا‌که معیار اعتبار و اثر گذار بودن محتوای تارنما شمارا علامت میدهد.
پیوند‌های خروجی : وقتی که شما از وب سایت دیگری در محتوای خویش لینک و پیوند قرار می‌دهید. ابن شرایط نیز برای بهینه سازی موءثر میباشد به شرط آنکه از اینترنت‌وبسایت‌های دارای اعتبار و در خصوص با محتوایتان لینک و پیوند بگیرید.
پیوندهای داخلی : هنگامی که از وبسایت خودتان به وب سایت خودتان لینک و پیوند می‌دهید. به کار گیری از این نوع لینک و پیوند نیز یکی بی آلایش‌ترین تکنیک‌های بهینه سازی برای بهبود سکو وبسایت در حیث گرفته میشود. به این دلیل‌که مجال ماندگاری مخاطب را در وبسایت شما بیشتر می‌نمایند و به گوگل علامت داده میگردد که محتواهای شما در یک راستا و هدفمند ساخت‌و‌ساز می شوند.
به این ترتیب کارایی نمایید از محتواهایی که بازدید نیکی داشته‌اند در محتوای جدیدی که در تارنما قرار می‌دهید استعمال نمایید تا شانس پست را برای ایندکس شدن سریع‌خیس ارتقاء دهید.
۰ ۰