آرشیو آذر ماه 1400

در اين وبلاگ به روزترين مقالات سئو منتشر مي شود.

چه مسائلي در سئو داخلي سايت مهم است


56. به تارنما هاي هك گرديده ياري نمائيد30000 وبسايت سئو در مشهد در روز هك مي‌شوند و اكثر زمان ها وبمسترهاي اين سيرتكامل وبسايت ها از اين زمينه خبري ندارند. خوشبختانه شما ميتوانيد آنان را با كاوش يافته و اين مورد را به استحضار آن‌ها برسانيد. اين شيوه نيكي براي رابطه با تارنما هاييست كه در ناحيه هايي كوچكتر از شما فعال مي باشند. احتمال متعددي وجود داراست كه آن ها بعداز حل خلل، طي يك پستي از شما سپاس كرده و به وب سايت شما لينك و پيوند دهند.
57. به ديگر سايت ها در وبسايت خويش اشاره كرده و اين مسئله را به استحضار آنان برسانيددر حالتي‌كه در ادامه اشتراك گذاري سهل و آسان مطالب وب سايت خويش مي باشيد، به ديگر وبسايت ها در مطالب خويش اشاره كرده و آن‌ها‌را از وجود اين مورد آگاه فرمائيد. درين حالت اكثري از آنان با اشتراك پست شما در شبكه هاي مردمي و تارنما خويش اين شغل شمارا جبران خواهند كرد.
58. بر روي صفحه ها مرجع تمركز فرمائيدصفحه ها مرجع روياي پيوند سازي براي سئوكار هاست. با كاوش در وب ميتوانيد صفحه هاي مرجع و مربوط به بيزنس خويش را بيابيد. آنگاه در شكل قابليت در آن‌ها لينك و پيوند سازي نمائيد.
59. به دانشجو يان و اساتيد دانشگاهي تخفيفاتي بدهيدتخفيفاتي را براي كاركنان دانشكده و دانشجويان در حيث بگيريد و آن گاه آن ها را از وجود اينگونه تخفيف هايي آگاه نماييد. احتمال كسب بك پيوند از سايت هاي فردي اين نيروي كار كه در دامنه هاي .edu وجود دارااست، بيرون از ذهن نمي‌باشد.
60. ديگرافراد را از وجود محتواي تازه وب سايت با خبر نمائيددر شبكه هاي مردمي در ادامه اشخاصي بگرديد كه جديدا پستي در رابطه مسئله مقاله نو شما منتشر كرده اند. آنگاه آن‌ها را از وجود مقاله خويش باخبر سازيد. همچنين پست الكترونيك به مشتركين خبر نامه وبسايت نيز راه حل نيكي براي آگهي به آن‌ها در رابطه پست تازه شماست. به واسطه آگاه شدن آنان مي‌توانيد شانس اشتراك گذاري مقاله خويش را در اينترنت ارتقا دهيد.

عوامل موثر در نرخ پرش سايت چه هستند؟


عوارض زيادي در صدر بودن و اثر گذار بودن نرخ پريدن يك سئو در مشهد وب سايت تاثير گذاز ميباشد، ما در اينجا 10 برهان ارتقا بانس ريت را نظارت خوا‌هيم كرد.
 
۱- تارنما تك برگه‌اييكي معمولي ترين و اولي عامل هاي ارتقا نرخ پريدن در يك وب سايت زير بودن تعداد صفحاتي كه در يك وب سايت ميباشد. به همين عامل پايبن بودن تعداد صفحه هاي يا اين كه تك شيت اي بودن يك وب سايت، سبب ساز ارتقا نرخ پريدن تارنما ميگردد.
۲- سرعت بار گذاري و لود تارنماهمان طور كه گفته شد سرعت تارنما هم به طور بدون واسطه و هم غير بدون واسطه در نرخ پريدن وبسايت تاثير گذار ميباشد. به صورت كلي با زير بودن سرعت يك وب سايت مخاطب طاقت متعددي براي بالا وارد شدن مطالب نمي نمايد و مبادرت به سوراخ وب سايت مي نمايد.
 
۳- محتواي خويش كفاوجود يك تارنما با داده ها بي نقص و جامع كه كليه سوال هاي يوزرها را به يك قضيه خاص جواب ميدهد، بسيار خوب ميباشد، ولي به نوبه خويش نرخ پريدن وبسايت نيز ارتقا پيدا مي نمايد. هنگامي يك استفاده كننده يك زمينه را سرچ مي نمايد و با شيت شما مواجه ميشود كه همگي داده ها لازم آن را جواب داده ميباشد، ديگر دليلي نيست كه استفاده كننده به صفحه هاي ديگر مراجعه نمايد. پس در اين صورت نيازي ندارد كه ديگر مقاله‌ها تارنما شمارا تحقيق كند تا به پاسخ پرسش خويش رسد و در فيض نرخ پريدن شما ارتقاء پيدا خواهد كرد. عالي ميباشد كه براي كاهش نرخ پريدن بايستي مورد مهم در يك نوشته‌علمي توضيح داده گردد و براي كسب داده ها بيشتر مي بايست صفحه هاي فرود به صفحه هاي ديگري هدايت شوند.
 
۴- تيتر seo نادرست يا اين كه متاي توضيحات نامرتبطدر شرايطي‌كه شما در هنگام تايپ كردن مقاله‌ها از تيتر seo و يا اين كه توضيحات متاي نامرتبط با مسئله مهم به كار گيري فرمائيد. استفاده كننده بعد از ورود به وب سايت سريعا از آن بيرون ميشود و به همين ترتيب نرخ پريدن شما به راحتي ارتقا پيدا مي نمايد.

اصلي ترين نكات سئو


ساخت و ساز محتوا چندين شكل داراست، ويديويي – متني – صوتي و…
كه مرسوم ترين آن هنوز هم محتواي متني ميباشد، كه سئو در مشهد اما در ايجاد يك محتواي ويديويي شما بازهم احتياج به متن اثرگذار در كنار آن داريد.
تعداد كلمه و واژه ها در يك نوشته‌ي‌علمي بايستي دستكم 300 كلمه و واژه باشد. نوشته‌ي علمي هايي با كمتر از 300 واژه و كلمه قالباً از سوي موتورهاي كاوشگر موثر نيستند.
در وردپرس هنگامي كه يك نوشته‌ي‌علمي مي نويسيد تعداد كلمه ها را در زير قاب به شما اكران مي دهد. (پس نياز وجود ندارد قطعا خودتان شمارش فرمائيد)
اما پلاگين هايي مثل Yoast بهينه سازي هم اين تعداد را به شما گزارش ميدهد.
ولي هر چقدر محتوا جامع تر و اثر گذار خيس باشد از سوي موتورهاي جستجو گر هم از قيمت بالاتري برخوردار خواهد بود.
 
3- ويژگي alt براي تصاويرويژگي alt براي تصاوير همانگونه كه از نامش پيداست براي seo تصاوير در موتورهاي كاوشگر مي باشد.
تگ alt يا اين كه به عبارتي متن جايگزين تصاوير، در وردپرس به طور پيش فرض اين قابليت وجود دارااست كه شما اين اسم را براي تصاوير خويش گزينش نماييد.
پس هر مجال كه يك تصوير به محتواي خويش اضافه مي‌كنيد اسم جايگزين آن را نيز گزينش فرماييد.
اين اسم براي شناساندن تصوير به گوگل ميباشد، گوگل كه نمي‌داند شما چه تصويري آپلود كرديد پس با تعيين يك اسم براي آن به گوگل مي‌فهمانيد كه‌اين عكس اينجانب به عنوان مثال تصوير ساختمان بلند به دنياآمدن طهران ميباشد.
با اينكار در حاصل جستجوي تصاوير گوگل قرار خواهيد گرفت.
 
4- لغات كليديعبارات كليدي هم كه به طبع با آنان آشنا مي باشيد، مطلقا ما پيش از تايپ كردن يك نوشته ي علمي يك‌سري عبارات كليدي در حيث خوا‌هيم داشت.
كه كوشش ميكنيم آنهارا در نوشته خويش هم به شغل ببريم و كلا محتواي ما مرتبط با آنهاست، پس كلمه ها كليدي اهميت فراواني دارا هستند.
كه قطعا مي بايست به صدق و داراي ارتباط هم باشند، در تعيين كلمه ها كليدي زياده روي نكنيد و مدام موءثر و داراي ارتباط گزينش فرماييد.
در وردپرس بخشي به اسم برچسب ها وجود داراست كه مي توانيد عبارات كليدي محتواي خويش را به آن اضافه فرمائيد.
اين لغات كليدي مسلما مي بايست داراي ربط باشند و حتي ميتوانيد از يكسري واژه هم استعمال نماييد. (به عنوان مثال: خريد كنسول بازي PS4)
 
5- متا تگ توضيحاتمتا تگ توضيحات يا اين كه Meta Description به عبارتي متن توضيحات در تحت تيتر مقاله ميباشد. به تصوير پايين نگاه فرمائيد:


يك تيتر بالاي لينك و پيوند وبسايت ما و يك توضيحات در ذيل لينك و پيوند وبسايت انار قرار گرفته. بدين قسمت متا تگ توضيحات Meta Description مي گويند.
با تهيه اين متا تگ متن توضيحات موتورهاي جستجو گر را تامين ميكنيد كه ولي در‌صورتي‌كه هم لبريز نكنيد به صورت اتومات از محتواي كاغذ شما اين توضيحات مالامال شود.
نكته حائض اهميت:گوگل در الگوريتم نو خودش تاثير متا تگ رو نسبتاً به صفر رساند، يعني حتي هنگامي كه شما متا تگ توضيحات را درج نماييد گوگل به آن توجهي نخواهد كرد و اتومات يك متن را از محتواي شما گزينش مي‌نمايد و به استفاده كننده اكران مي‌دهد.
ولي هنوز در موتورهاي جستجوي ديگر مثل: بينگ ، ياهو و… از اين متا تگ به كار گيري ميگردد.
 
در شرايطي‌كه پلاگين Yoast كه براي بهينه سازي وردپرس است را نصب نماييد مي‌توانيد مجموع اين پيكربندي را سواي مشغول شدن با كدنويسي اجرا بديد.

ارزش گذاري مقالات قديمي سايت


او‌لين گامي كه مي بايست در سمت و سوي بهبود سئوي تارنما سئو در مشهد با استعمال از مقاله ها كهن وب لاگ برداريد، گردآوري آمار و داده ها كافي از تلاش آن‌ها ميباشد.
با اعتنا به اينكه از چه سيستم رئيس محتوايي (CMS) به كارگيري ميكنيد ميتوانيد به خزانه اطلاعاتي محتواي ساخت‌و‌ساز گرديده دست يابيد. همينطور ميتوانيد URL مقاله‌ها را از روش ابزارهاي سرچ كنسول و گوگل چك استخراج نماييد.

بعد از اينكه داده ها مايحتاج را گردآوري كرديد بايستي به ارزيابي و آناليز اين مقاله ها بپردازيد. هم اكنون نوبت دشوارترين فعاليت دنياست؛ بعد از چك اين مقاله‌ها بايستي در باب محافظت يا اين كه حذف آنان تصميم بگيريد. 5 پرسش اساسي وجود داراست كه هنگام تحليل مقاله‌ها مي بايست به آنان جواب دهيم:
1– محتواي نوشته ي علمي براي استفاده كننده اثر گذار ميباشد؟
محتواي اثرگذار به مخاطب داده ها مي‌دهد و يا اين كه اورا مشغول مي نمايد. يك نوشته‌علمي اثرگذار مي بايست به پرسش مخاطب جواب دهد، منجر حل نقص‌ استفاده كننده خواهد شد يا اين كه براي وي دارنده جذابيت باشد. اين محتواي اثرگذار مي‌تواند هر نوعي از محتوا كه فكرش را مي‌كنيد باشد (متن، تصوير يا اين كه ويدئو).
2– آيا محتواي متبوع باارزش ميباشد؟
صفحاتي كه آمار بازديد بالايي از روش موتورهاي كاوش دارا‌هستند، مقالاتي كه پيروز به كسب بك پيوند طبيعي براي وب سايت گرديده باشند و يا اين كه آنهايي كه باعث به خريد مخاطب گرديده باشند، در مجموعه محتواي گران بها براي تارنما ها قرار خواهند گرفت. براي فهم و شعور اهميت اين قضيه توصيه مي‌كنيم نوشته‌علمي پيوند شكسته چه چيزي است را مطالعه نمائيد.
3– محتوا به قدر كافي بهتر ميباشد؟
ممكن ميباشد مقالاتي در بلاگ شما وجود داشته باشند كه از لحاظ قيمت محتوايي دارنده ماليات بر ارزش افزوده باشند، ولي به نيكي تهيه و تنظيم نشده باشند و اصول ايجاد محتوا در آنها رعايت نشده باشد. به عنوان مثال مقالاتي كه دارنده اشكالات نگارشي فراوان ميباشند درين تيم قرار ميگيرند.