آرشیو اسفند ماه 1399

در اين وبلاگ به روزترين مقالات سئو منتشر مي شود.

شيوه‌هاي رايج براي شناسايي محتويات بي كيفيت


در صورتيكه معقولانه به روايت نگاه كنيم به جهت مخفي بودن سئو در مشهد  بخش اعظمي از الگوريتم‌هاي گوگل، نمي‌اقتدار به كل جزئياتي كه‌اين موتور كاوش براي تشخيص محتواي بي كيفيت در لحاظ مي گيرد، دسترسي داشت؛
البته معيارهايي ميباشند كه اگرچه از سوي مسئولان گوگل رسما اعلام نشده‌اند البته به جهت امتحان و خطاهاي مختلفي كه بر روي آن‌ها انجام يافته به احتمال زياد مي‌قدرت بر آن‌ها استناد كرد تا محتواي بي كيفيت را تشخيص اعطا كرد و از تارنما خويش حذف كرد.
در مجموع وقتي كه به جستجوي عبارت كيفيت محتوا يا اين كه تشخيص محتواي بي كيفيت بپردازيد، با صفحاتي مواجه ميشويد كه به موضوعاتي نظير Time on Site، بانس ريت و بازديدكنندگان طبيعي (Organic Visitors)مي پردازند.
اين مفاد اگرچه از اهميت بالايي براي ارتقا كيفيت محتوا از حيث گوگل برخوردارند، البته مي توانند يه خرده گم راه‌كننده نيز باشند. با اين وصف، ديده بسته نمي قدرت به آنان پشت گرمي كرد.
ماندگاري زياد بازه زمانيِ يوزرها در صفحه هاي مي تواند به جهت دلبستگي و عادت آنان به اينترنت‌وبسايت شما باشد. اين در حالي ميباشد كه يوزرها تازه ممكن ميباشد اينگونه پيوندي با شما برقرار نكنند. همينطور، در پاره‌اي از مواقع يوزرها به جهت مطالعه بخشي از محتوا، مقطع هنگامي را در تارنما شما توقف مي‌نمايند و Time on Site را ارتقاء ميدهند. با اين حالا بعد از مدتي به جهت نيافتن آنچه كه به دنبالش مي‌باشند به برگه نتيجه ها بازمي‌گردند و بر روي پيوند ديگري كليك مي‌نمايند.
همينطور، ممكن ميباشد يوزرها با صفحه هاي مزاحم Pop-up مواجه شوند و بستن آنان فرصت متعددي بگيرد. اين آيتم نيز اگرچه Time on Site را مقداري ارتقاء مي دهد، ولي به معناي محتواي كيفيت عالي وجود ندارد و نارضايتي مخاطبان را به يار و همدم دارااست. به علاوه، بخش اعظمي از مخاطبان از واهمه گشوده شدن پاپ‌آپ‌هاي نو به صفحه هاي ديگر راز نمي‌زنند و از اينترنت‌وبسايت بيرون ميشوند.
Bounce Rate نيز قادر است مفهومي دو پهلو داشته باشد. اين واحد سنجش به معناي درصد خروج كاربراني ميباشد كه بعداز ورود به وبسايت شما، سواي مشاهده صفحه ها ديگر از آن بيرون مي گردند.
با اين وجود بانس ريت نمي‌تواند ميزان قابل قبولي براي تشخيص محتواي بي كيفيت باشد و حتي به صورت بدون واسطه نيز از سوي گوگل گزينه استعمال قرار نمي‌گيرد. گوگل صرفا هنگامي برگشت يوزرها از صفحه هاي را به معناي محتواي بي كيفيت مي داند كه آنان فورا بر روي يكي‌از ديگر از لينك و پيوند‌هاي حاصل كليك نمايند.
همينطور، كساني كه از روش بك پيوند به اينترنت‌تارنما شما هدايت مي گردند نيز مقصود و انتظار مشخصي از محتواي شما ندارند. در واقع آن ها در طول مطالعه يك مقاله با پيوند شيت شما مواجه مي گردند و در‌حالتي كه خوش شانس باشيد بر روي آن كليك مي‌نمايند و درصد قابل توجهي از آن‌ها بعداز مطالعه مقاله مجدد به شيت مرجع بازمي‌گردند.
با اين وصف اين مورد به معناي محتواي بي كيفيت ورقه شما نخواهد بود. افزون بر اين، كاربراني كه از روش مجله از مطالب تازه شما مطلع مي گردند نيز با احتمال يه خرده به صفحه هاي ديگر وبسايت رمز ميزنند چون مطالب را به‌روز مطالعه مي‌نمايند.
بازديدكنندگان طبيعي يا اين كه Organic Visitors نيز گهگاه ميتوانند مارا به نادرست بياندازد. احتمالاً شما نيز صفحاتي با محتواي بي كيفيت كه از بازديد قابل قبولي برخوردارند را مشاهده كرده‌ايد.
اين صفحه ها ممكن ميباشد براي لغت ها و كلماتي كه در حوزه كاري تارنما شما وجود ندارد جايگاه خير و خوبي كسب كرده باشند. وجود اينگونه محتوايي در تارنما شما موجب ارتقا نرخ بانس ريت مي‌گردد و با اعتنا به اينكه واژه و كلمه كليدي seo گرديده با مورد وبسايت شما هم خواني ندارد به احتمال توانمند يوزرها بعداز رجوع از كاغذ بر روي پيوند‌هاي ديگر نتيجه ها كاوش كليك نمايند.
فيض آنكه پيشنهاد ميشود به‌ مكان شعف از كسب درجه مطلوب به‌ سرعت اين صفحه ها را از وبسايت خويش حذف كرده يا اين كه محتواي آنان را تصحيح نمائيد.

سندباكس گوگل چيست و چه تاثيري در سئو دارد؟


يكي‌از الگوريتم هاي اصلي گوگل كه صرفا براي تارنما هاي نوباوه و نو احداث تاسيس شده است سئو در مشهد   تا خلق و خوي يوزرها را مبتني بر قرار دريافت كردن در حاصل كاوش آناليز كند، الگوريتم سندباكس گوگل (google sandbox) است. اين الگوريتم براي همه وبمستران و عده اي كه به‌دنبال با صرفه كردن وبسايت براي موتورهاي كاوش مي‌باشند، داراي اهميت ميباشد. با ما ياروهمدم باشيد.
سندباكس گوگل يا اين كه google sandbox چه است؟الگوريتم سندباكس مانند فيلتري ميماند كه وبسايت هاي تازه را پايين تاثير خويش قرار ميدهد. وقتي كه مدرك جعبه در سايتي منزل مي نمايد، جايگاه و رنك آن تارنما را صرف لحاظ از اينكه وبسايت، دارنده  پيوند هاي ورودي بيشمار، Rank بالا و يا اين كه محتواي خوب و استفاده كننده پسند مي‌باشد، ذيل الشعاع قرار مي‌دهد. از مهم‌ترين مشخصات و هدف ها sandbox، دوري از تارنما هاي اسپم و روند تكراري ميباشد.
اين پديده كه نسبت به ديگر الگوريتم ها، كمتر شناخته گرديده‌است، مانند يك غربال موقت، كليه فاكتورهاي مرتبه بندي تارنما  را براي تارنما هاي نو و طفل زير تاثير خويش قرار مي دهد. سندباكس پس از اينكه متوجه شد، شما چطور درجه يك تارنما را ارتقا ميدهيد و يا اين كه چطور ارگانيك سرچ ها را ساخت‌و‌ساز مي‌كنيد، در مرحله بعد از آن، به اجرا تكنيك ها در تارنما هاي اسپم و موردها ديگر ميپردازد. با وجودي كه يك وبسايت ميتواند با رعايت كليه مفاد، در حاصل جستجوي بالا قرار گيرد، گشوده اخلاق يوزرها و جستجوهاي آنان هم از مواقعي ميباشد كه سبب ساز كاهش مرتبه وبسايت در حاصل كاوش مي‌گردد.  پس از اتمام ارزيابي هاي الگوريتم سندباكس، وبسايت هايي كه تك تك همت خويش را براي فريب دادن اين الگوريتم به عمل برده اند، با حاصل پايين روبرو خواهند شد:
۱- در آغاز آن تارنما ها را طبق استراتژي سندباكس آيتم نظارت دوباره قرار مي‌دهند و تحليل ميكنند كه  اين تارنما ها، يك وب سايت اسپمر مي باشند يا اين كه وب سايت هايي كه بازنويسي گرديده اند.
۲- اگر كه از اين سود سربلند خارج آيند، ميتوانند از پنالتي سندباكس بيرون شوند و حتي اذن قرار به دست آوردن در سكو بندي نتيجه ها كاوش را هم دارا هستند.
در صورتي‌كه در مرحله نخستين، سربلند خارج نياييد، براي برطرف كردن خطاها و بيرون شدن از جريمه اين الگوريتم، مجال پاره اي خواهيد داشت.
مردم بيزينس ها و وبمستران با به كار گيري از تكنيك هاي كلاه سياه و كلاه خاكستري، كارايي مي نمايند به بالاترين مرتبه و سود در گوگل دست يابند و اين تكنيك ها از مطرح ترين معضل هاي سئويي مي باشند كه ميتوانند مشكلاتي را براي تارنما ها توليد كنند. يادتان باشد، اگر كه از اين طرز ها براي ارتقاء سكو خويش به كار گيري مي‌كنيد، مسلما ترك هايي كه قابليت جريمه شدن را براي شما آماده مي نمايد را ببنديد. به لحاظ اينجانب، شايسته ترين نحوه براي تصاحب كردن درجه، استعمال از تكنيك هاي كلاه سپيد ميباشد، شايد با خويش تصور كنيد كه‌اين نحوه، در دراز مقطع به فيض مي رسد اما بها جريمه نشدن را داراست. شايد هنوز اين پرسش براي شما وجود داشته باشد كه آيا الگوريتم سندباكس گوگل وجود داراست يا اين كه نه؟ در پاسخ مي بايست بيان كنم كه آري. پيرو با ما همدم باشيد.

آيا آموزش سئو وردپرس همان آموزش افزونه يواست است


درباره با فراگيري بهينه سئو در مشهد وردپرس كه يكي لبريز كاوش ترين درخواست هاي دوستداران به يادگيري seo ميباشد، بايستي خدمتتان پهنا كنم كه چه مفاهيمي را دربرميگيرد.
(چه در پكيج آموزشي تارنما سرويس ها seo دات كام و چه در يادگرفتن هاي هر سايت ديگر)
پلاگين يواست بهينه سازي تحت عنوان پر اسم و رسم ترين و شناخته گرديده ترين پلاگين seo در عالم شناخته مي گردد كه اهرم بسيار ياري كننده اي براي seo وبسايت هاي وردپرسي ميباشد.
البته بايستي بدين مسئله اشاره اي داشته باشيم كه آيا فراگيري seo وردپرس به عبارتي فراگيري فعاليت كردن با اين پلاگين ميباشد؟ يااينكه در‌صورتي‌كه پلاگين يواست بهينه سازي را خوب بشناسيم آيا قادر خواهيم بود وبسايت seo كنيم؟
با اينجانب همدم باشيد.
پلاگين يواست بهينه سازي در وردپرس

همان گونه كه اشاره شد، پلاگين يواست seo در وردپرس دوستداشتني ترين ابزار سئو تارنما ميباشد كه با استعمال از آناليزگر هايي كه داراست، به شما امداد مي نمايد تا ساختاري بهينه سازي فرندلي يا اين كه در واقع گزينه پسند گوگل را در نوشته ها و ورقه هاي وب سايت وردپرسي خويش توليد فرماييد.
ولي نكته اينجاست كه يادگيري اين پلاگين و قابليت و امكان هاي آن، فعاليت رنج وجود ندارد!
شايد نهايتا ديدن يك‌سري كليپ 5 دقيقه اي در آپارات هم بتواند شما‌را با كل بخش هاي پلاگين يواست آشنا نمايد و به هيچ وجه نيازي به خريد پكيج آموزشي در آن حالت وجود نخواهد داشت.
پرسش اينجاست آيا كسي كه اين داده ها را بدست آورد و بتواند نوشته ها يا اين كه شيت هايي در تارنما خويش بگذارد كه اصطلاحا مجموع لامپ هاي پلاگين سبز خواهد شد، بهينه سازي را بلد ميباشد و مي‌تواند هر پروژه اي را seo نمايد؟؟
به عنوان مثال يك پروژه با واژه و كلمه كليدي “ارزش طلا جواهرات” به شما داده شد‌ه‌است.
آيا هر كس مرتبه نخستين را داراست، لامپ هاي پلاگين يواست بهينه سازي را سبز نموده است؟ (با تصور اينكه از جمله وب سايت مربوطه وردپرس باشد)
يااينكه خيلي هم مشقت بار نكنيم حالت را؛ پروژه اي با واژه و كلمه كليدي “اقامت تركيه”…
جواب نه ميباشد. 
چرا پلاگين يواست بهينه سازي وردپرس براي بهنيه سازي وب سايت هاي وردپرسي كفايت نميكند؟يك‌سري ادله بسيار منطقي و قانع كننده وجود داراست كه نشانه ميدهد فراگيري seo وردپرس ابدا صرفا سبز كردن لامپ هاي پلاگين يواست وجود ندارد و در شرايطي كه هم باشد ابدا كفاف نميدهد!
از آن جايي كه عمل با اين پلاگين آسوده ميباشد، هر كسي قادر است 1 روزه عمل با آن را بدون نقص خاطر بگيرد. پس حدودا همگي تارنما ها آحاد لامپ هاي پلاگين بهينه سازي را سبز كرده اند درصورتي كه شما هم اين فعاليت را شايسته ترين صورت اعمال داديد، جديد هم سطح آنها گرديده ايد و رقابت نو بعداز اين ميباشد.پلاگين يواست بهينه سازي هيچ تسلطي بر دعوا هاي سئوي خارجي ندارد. (توضيحات اين نصيب تماما كامل ميباشد و ادامه به آن مي‌پردازيم كه چقدر اهميت دارااست.)پلاگين يواست بهينه سازي وردپرس امكان ساخت و ساز محتوا هاي هنرمندانه ندارد و ابدا نميداند متن شما نسخه برداري ميباشد يا اين كه نه تنها از نگاه تكنيكال و تگ گذاري آن را محاسبه مي نمايد.پلاگين يواست seo فرق يك تيتر خلاقانه با يك تيتر را نمي تواند تشخيص دهد.پلاگين يواست بهينه سازي وردپرس تسلطي بر لينك و پيوند سازي داخلي شما هم ندارد تا انكرتكست هاي خوب به شما سفارش دهد و يااينكه به شما هشدار دهد كه‌اين كاغذ اي كه به آن پيوند مي دهيد، آتوريتي نيكي ندارد و بهتر ميباشد كه اينكار را نكنيد!اين مورد ها چنانچه ميباشد كه حضور در دنياي مالامال رقابت بهينه سازي امروز براي تارنما هاي وردپرسي، سواي جاري ساختن مفاد بالا ابدا قابليت و امكان پذير وجود ندارد.
سئو آف پيج در seo وبسايت هاي وردپرسيسئوي خارجي مهمترين برهان براي بدست آوردن اعتبار يا اين كه آتوريتي در فضاي وب ميباشد.
آتوريتي چه ميباشد؟
امتيازي در ميان 0 تا 100 كه به وبسايت ها داده مي‌شود و هر چقدر اين عدد تبارك خيس باشد، قاعدتا اعتبار آن تارنما هم بيشتر مي‌شود.
گرچه بعضا منابع فرنگي seo مي‌گويند، ساخت و ساز محتوا و موردها ديگري همانند ارتقاء سرعت تارنما هم ميتواند آتوريتي شمارا بالا چيره شود، ولي همگي seo فعاليت اين قضيه را ميداند كه يك پيوند سازي و سئوي خارجي مطرح ترين ابزار براي بالا بردن آتوريتي تارنما ميباشد.
هم اكنون مگر اين آتوريتي چقدر اساسي ميباشد!؟
به قدر اهميت دارااست كه شايد يك محتواي ايده آل را بتوانيد به مكان 6 ماه طاقت كردن چهت نيل به سكو هاي نخستين گوگل، 1 ماهه آن را به‌اين غرض برسانيد.
پلاگين يواست بهينه سازي وردپرس به هيچ وجه نمي تواند براي شما بك لينك و پيوند بسازد.
و در صورتيكه شما بخواهيد روي پروژه هايي با پول خوب و رقابت سنگين فعاليت فرمائيد، به هيچ عنوان فارغ از بك پيوند نمي توانيد به جايگاه هاي بالا برسيد.
چون همين امروز هم مطالب متعددي در گوگل درجه هاي نخستين را در عبارات كليدي متفاوت دارا هستند كه به هيچ عنوان استاندارد هاي پلاگين هاي يواست seo را رعايت نكرده اند و چنانچه ارزيابي فرمائيد ميبينيد كه برهان اين جايگاه بالا در تك تك مقاله‌ها آن تيم وبسايت ها، آتوريتي بالا آن هاست.
ساخت‌و‌ساز محتواي هنرمندانه و تايپ كردن تيتر هاي ديدني براي نوشته ها و كاغذ ها در وردپرسمورد بسيار لبريز اهميت ديگري كه در فراگيري seo وردپرس به آن پرداخته مي‌شود، ساخت محتوا هاي بسيار هندمندانه و خواني ميباشد؛ يااينكه تشكيل داد كليپ هاي جالب و بطور كلي عواملي كه منجر مي گردد استفاده كننده مجال بيشتري را در وب سايت شما سپري نمايد.
از ساير قسمت هاي فراگيري seo وردپرس تايپ كردن تيتر ميباشد كه امروز بسيار اساسي و تاثير گذار شد‌ه‌است و در حالتي‌كه بتوانيد حقيقتا گرفتاري هاي يوزرها خويش را بشناسيد، با استعمال از تايپ كردن يك تيتر ماهر ميتوانيد با‌گاز در حاصل موتور جست و جوي‌بار گوگل، درجه خويش را ارتقا دهيد.
در واقعيت seo كاران ماهر گرچه از پلاگين يواست seo به كارگيري مي نمايند ولي در تايپ كردن تيتر يا اين كه متن اساسي محتوا، كاري به چك هاي آن ندارند زيرا خصوصيت خاصي براي آناليز معيار خلاقيمت و جذابيت بكار رفته در محتوا مورد ها ديگر on page هم در آن چشم نميشود.
پس يعني پلاگين seo خوب وجود ندارد؟پلاگين هاي seo چه يواست seo، و چه all in one سئو pack بطور كلي خوب مي باشند و خويش عبد هم هنوز بر روي وبسايت هاي وردپرسي كه فعاليت ميكنيم، از اين پلاگين (يواست) منفعت مي‌برم.
ابدا توصيه نميكنم كه پلاگين يواست seo را حذف فرماييد.
صرفا صادقانه ميگويم كه يواست seo امروز به اندازه كافي تحميل ندارد كه شمارا تا مرتبه هاي نخستين گوگل غالب شود.
شايد در يك رقابت سطح ميانگين بتواند عمل هاي بسيار خير و خوبي اعمال دهد البته در رقابت هاي بالا حقيقتا گفت و گو خيلي بالاتر از پلاگين يواست بهينه سازي ميباشد.
پلاگين يواست seo چه مزايايي داراست؟پلاگين يواست seo وردپرس براي شما فعاليت هاي متعددي مي نمايد كه در صورتي‌كه بخواهيد همگي آن‌ها‌را بصورت دستي و با كد نويسي اجرا دهيد، زحمت آن بسيار زياد خواهد بود.
براي اشخاص تازه كار كه اينجانب يقين دارم پلاگين يواست بهينه سازي يك موهبت ميباشد.
استاندارد سازي نسبي محتوا هاي متني و تصويري شما در صفحه ها تارنما وردپرسيقرار دادن قابليت تايپ كردن تيتر بهينه سازي و متاي توضيحات در انتهاي هر كاغذ بصورت تخصصي و يونيكايجاد كرد نقشه تارنما يا اين كه sitemapبرقراري رابطه با شبكه‌هاي‌اجتماعي و كنسول جستجوي گوگلسازماندهي كلي عناوين و متا هاي توضيحات براي همه كاغذ ها، محصول ها، نوشته ها و …شناسايي لينك هاي شكسته تارنما

الگوريتم مرغ مگس خوار گوگل


مرغ مگسخوار را مي اقتدار از شايسته ترين الگوريتم هاي گوگل دانست . سئو در مشهد مرغ مگس خوار الگوريتمي ميباشد كه با فرآيند تلاش خويش ، نتيجه ها جستجوي بهتري را در چنگ مخاطب ميگذارد . مرغ مگس خوار خلاف قبل هاي گوگل ، فقطً بر عبارت كليدي تصويب گرديده يا اين كه فراخواني گرديده بوسيله استفاده كننده توكل نميكند و آن را گزينه كاوش قرار نمي دهد بلكه از مكانيزم تلاش هوشمندتري برخوردار گرديده و بر مطابقت معني و معناي كلمه و واژه و لغت ها كاوش گرديده در گوگل با متني كه به مخاطب اكران مي‌دهد توكل مي نمايد . گوگل اين فعاليت را نموده است تا كيفيت حاصل كاوش بالا برود . جستجوصرفاً مبتني بر كلمه و واژه كليدي سرچ گرديده مي توانست به بروز نارضايتي استفاده كننده بينجامد به دليل آن كه در اين حالت ، محتواي اسپم يا اين كه ناخواسته به استفاده كننده نمايش داده ميشود .
انگيزه بروز اينگونه مشكلي در قبلي اين بود كه اكران نتيجه ها كاوش بر طبق هاي مختلفي سازه گرديده بود . از جملهً هنگامي بر اساس جايگاه كاغذ يا اين كه به عبارتي پيج رنك / page rank بود ( كه اما منسوخ شد ) يا اين كه وقتي بر پايه ي تعداد تكرار كلمه ها در يك متن . به محض آن كه مديران وب سايت ها و افرادي كه روي سايت ها محتوا در ج مي كردند متوجه اين مورد شدند ، تخت‌گاز به سمت تكرار افراطي كلمه ها در متن هاي خويش پرداختند و حدوداً فاجعه در درحال حاضر وقوع بود كه گوگل دور انديشي كرد و با الگوريتم هاي خويش ( هرچند كه در بالا خالي از عيب نبودند و هنوز هم نيستند و ممكن ميباشد در گير غلط شوند ) به پيكار seo سياه ( در نوشته‌ي‌علمي اي جدا از هم در وب سايت زانتكس ، به شرح بهينه سازي سپيد و seo سياه پرداخته شد‌ه‌است ) آمد .
خبرنگاران و تيم هاي خبري ، شعاري در تهيه و تنظيم خبر دارا‌هستند با اين مضمون : سرعت ، توجه و صدق . گوگل بر سرعت و اعتنا تمركز كرد . اصولاً چك و تعهد به درستي مورد ها منتشر گرديده در وب در قاموس رسالت هاي متصوره گوگل نمي گنجد . اتفاقاً مبناي نامگذاري اين الگوريتم به الگوريتم مرغ مگسخوار هم همين بوده ميباشد چون مرغ مگس خوار با سرعت بسيار متعددي بال و پر هاي خويش را گشوده و بسته ( حدود 75 توشه در ثانيه و حدود 200 توشه در شرايط شيرجه ) مي نمايد و اعتنا متعددي دارااست . humming bird اسم انگليسي الگوريتم گوگل مرغ مگسخوار ميباشد .
با ميلاد مرغ مگسخوار در هيبت يك الگوريتم گوگلي ، روال ايندكس شدن صفحه ها در گوگل تغيير‌و تحول يافت و بر پايه ي معني و معني متن و عبارت شد . اين را هم بايستي خاطر نشان كرد كه كاوش ها از شرايط كلمه و واژه اي به وضعيت گزاره اي تغيير تحول صورت يافتند . يعني موتور جستجوي گوگل ، قدرت ادراك و پردازش جمله ها و مفاهيم داراي ربط را پيدا كرد .
براي كسب داده ها بيشتر در رابطه تاريخچه الگوريتم گوگل مرغ مگسخوار ، نوشته‌علمي seo فهرست الگوريتم هاي گوگل را مطالعه نمائيد .

سئو كلاه سياه در مقابل سئو كلاه سفيد


آمارها و مطالعات مختلفي در رابطه سئو در مشهد اهميت سكو بندي در صفحه ها موتورهاي كاوش انجام يافته و حاصل آن ها در عين تفاوت هاي جزئي، الگوي مشابهي را گزارش مي دهند. آمار ذيل كه از وب سايت Searchenginewatch اقتباس گرديده آرم مي دهد كه اول آيتم‌اي كه در سود‌ي جستجوي گوگل ظواهر ميگردد ۳۳٪ ترافيك و آيتم دوم حدود ۱۷٪ ترافيك را به خويش تخصيص مي دهند. همان گونه كه مشاهده ميكنيد از مورد ۱۰ به ۱۱ افت بدون شوخي وجود دارااست. به معناي اينكه يوزرها يه خرده ورقه‌هاي دوم و سوم و … را در سود‌هاي جستجوي گوگل، محاسبه مي‌نمايند.


به همين برهان ميباشد كه بهينه سازي، براي صاحبان وب سايت‌ها و رسانه‌هاي آنلاين، اهميت متعددي پيدا نموده است.
محدوديت در دسترسي بي نقص به‌اين درسدسترسي بدون نقص به درس‌هاي seo براي اعضاي ويژه متمم در حيث گرفته گرديده است. با فعال كردن اشتراك ويژه درس‌هاي بسيار بيشتري به شرح پايين در چنگ شما قرار ميگيرند:
  فهرست درس‌هاي متمم
اما از در بين درس‌ها و مطالب مطرح گرديده، موضوعات ذيل به فضاي ديجيتال مجاورت‌خيس مي‌باشند:
  استراتژي محتوا  |  بازاريابي محتوايي
  ديجيتال ماركتينگ
  نشاني اينترنتي ماركتينگ  |  ساخت محتوا
  سواد ديجيتال  |  شبكه‌هاي‌اجتماعي
  اتوماسيون بازاريابي
  عصر MBA (پيگيري منظم دسته درس‌ها)
نام نويسي | خريد اعتبار

محتواي تشويقي در حيث گرفته گرديده براي اين درس، توضيح كوتاهي درباره ي معناي بعضي از كلمه‌هاي رايج مربوط به seo براي موتور جستجوي گوگل (مانند الگوريتم مرغ مگس‌خوار و پاندا و كبوتر و مفاد شبيه) ميباشد كه براي اشخاصي كه تمرين اين درس را حل كرده‌اند اكران داده ميشود.

 

اعدادي كه در رديف Impression مي بينيد، تعداد دفعاتي ميباشد كه مقاله شما در حاصل كاوش اكران داده گرديده و اعداد تحت رديف Click علامت ميدهند كه جستجوگران تعدادي رتبه روي لينك و پيوند مقاله شما كليك كرده‌اند.

 

درين درس و تا اين لحظه، انتظار داريم  معنا واژه و كلمه كليدي براي شما روشن‌خيس گرديده باشد و ولي هيچ انتظار بيشتري نداريم.

قاعدتاً بعد از روشن شدن اين معني،‌ پرسش‌هاي بيشتري برايتان ساخت و ساز گرديده كه بايستي در آينده به آنان بپردازيم.

مثلا پرسش‌هايي كه مي بايست جواب آن‌ها‌را بدانيم اين ميباشد كه:

از كجا بفهمم كدام عبارات كليدي براي اينجانب مطلوب ميباشند؟
استراتژي بهينه سازي چه گونه روي گزينش كلمه ها كليدي تأثير ميگذارد؟
به فرض اين‌كه ورژن‌ي نخستين‌ي نوشته ي علمي‌ام را نوشته‌ام و عبارات كليدي‌ام را مي دانم، براي بهتر شدن جايگاه‌ي نوشته ي علمي‌ام در آن عبارات چه مي بايست بكنم؟
آيا دقت به لغات كليدي، كيفيت نگارش مقاله من‌را كاهش نمي‌دهد؟ نقطه‌ي تعادل در ميان اعتنا به لغات و مراقبت كيفيت نوشته‌ي‌علمي كجاست؟

ترفند هاي بالا بردن رتبه سايت در گوگل


ترفند هاي بالابردن جايگاه وبسايت در نتيجه ها گوگلسند   سئو در مشهد SSLبزرگترين فاكتور گوگل براي seo و seo امنيت تارنما است، براي ارتقاء امنيت يك تارنما طريق هاي گوناگوني وجود داراست كه مهمترين آن نصب سند اس اس ال ميباشد. در شرايطي كه سايت شما فارغ از نصب مدرك ssl در موتور كاوش گوگل ايندكس گرديده باشد، براي دوري از كاهش ترافيك ورودي تارنما بايستي اقداماتي مانند ريدايركت شكل بگيرد، اين فرمان يكي‌از ترفند هاي بالا بردن سكو وبسايت در گوگل به حساب مي آيد.
ريسپانسيو ساختار وبسايتبا بسط استعمال اشخاص از گوشي اكثر وقت ها يوزرها وب از روش تلفن همراه به تارنما شما وارد خواهند شد، از همين رو شما مي بايست ساختار وب سايت خويش را به نحوي قرار دهيد كه براي اكران در تلفن هاي هم پا و تبلت با صرفه باشد. ريسپانسيو قالب وب سايت يكي‌از ديگر از فاكتور هاي تاثير گذار در ارتقاء سكو وب سايت در گوگل است كه اكثر زمان ها سئوكاران به آن اهميت متعددي ميدهند.
بلاگ سازي براي سايتاين روزها وب لاگ سازي اهميت متعددي براي يك وبسايت داراست، از آن جايي كه يوزرها اكثر زمان ها براي بدست آوردن داده ها در مسئله هاي مختلف از پست هاي مهمان و بلاگ به كار گيري مي نمايند، درج مطالب مربوط به بيزنس شما يار و همدم با پيوند مي‌تواند تاثير اكثري در ارتقا بازديد و سكو گوگل داشته باشد. همينطور لينك و پيوند هايي كه شما در بلاگ و پست مهمان قرار مي دهيد تحت عنوان لينك و پيوند هاي بسيار داراي اعتبار و موثر به شمار ميايند كه در صدر بردن درجه تارنما در گوگل بسيار تاثيرگذار ميباشد. امروزه كمتر كسي را مي قدرت يافت كه از اهميت وب لاگ نويسي و پست مهمان بي خبر باشد، وقتي كه شما براي پيشنهاد بهينه سازي به يك كمپاني مراجعه ميكنيد متوجه خواهيد شد كه بزرگترين فعاليت سئوكاران براي بالا بردن جايگاه وبسايت شما بلاگ نويسي و درج محتوا در پست مهمان ميباشد.
به عمل بردن كانال توزيع محتوا يا اين كه CNDيك كدام از مهم‌ترين ترفند هاي بالا بردن درجه وب سايت در گوگل كه كمتر كسي از آن استحضار داراست كانال هاي توزيع محتوا ميباشد، اين كانال ها براي يوزرها متعدد سرعت لود تارنما را ارتقاء ميدهد و از هجوم ها مخرب اينترنتي مراقبت مي نمايد. كانال هاي CDN از سرور هاي متفاوت جانور در نقاط جهان ساخت ميگردند و امكان ذخيره داده ها استاتيك را در خويش دارااست. جواب در كانال هاي CDN از مجاورت ترين سرور به استفاده كننده اعلام مي‌گردد كه‌اين دستور مسير اخذ و ارسال اطلاعات را از وبسايت شما بسيار كوتاه مي نمايد.
به كار گيري از url مطلوب براي يوزرهادر مشاجره seo و جايگاه بندي تارنما قضيه url  بسيار اهميت دارااست، url ها بايستي براي يوزرها وب قابل فهم و شعور باشند، همينطور شما با قرار دادن لغات كليدي در آن ميتوانيد موجب ارتقا كليك و پشت گرمي يوزرها نسبت به تارنما خويش گرديد. به اين ترتيب به عمل بردن url مطلوب كه در آن كلمه ها كليدي به عمل رفته ميباشد يكي‌از ديگر از ترفند هاي بالا بردن مرتبه گوگل به حساب آورده مي شود.
تعيين هاست مطلوب براي وبسايتهاست يكي فاكتور هايي ميباشد كه قبل از طراحي وب سايت مي بايست به آن دقت نمود. در لحاظ داشته باشيد هاست در آينده يك تارنما نيز بسيار تاثيرگذار خواهد بود، براين اساس به هنگام خريد هاست و دامنه عواملي مانند پشتيباني فني، سرعت و امنيت را به طبع در لحاظ بگيريد. شركتهاي گوناگوني در وب وجود دارا‌هستند كه سرويس ها ارائه هاست را براي وبمستران ارائه مي‌دهند، براي خريد هاست به طبع به تارنما هاي داراي اعتبار مراجعه‌كنيد.
افزودن نقشه سايت و ارسال آن براي به گوگلامروزه گوگل به نقشه وبسايت بسيار اهميت ميدهد و آن را جزء ترازو هاي جايگاه بندي خويش قرار داده ميباشد، در وب ابزارهاي گوناگوني براي شما وجود داراست تا به راحتي از روش آن نقشه تارنما خويش را ساخت و ساز نمائيد. براي آن كه ساختار وبسايت براي ربات هاي گوگل بيشتر قابل فهم و شعور باشد و وب سايت شما سريع خيس ايندكس گردد بايستي پس از ايجاد كرد نقشه وب سايت از روش ابزار هاي سرچ كنسول وب سايت خويش را به گوگل معرفي فرماييد.

معرفي 13 ابزار سئو رايگان


خوشبختانه آپ تو ديت هاي الگوريتم گوگل براي اكران بهتر و ظريف‌‌خيس نتيجه ها در صفحه هاي نخستين ميباشد.  سئو در مشهد  پس نگراني به خويش شيوه ندهيد. در حالتي كه شما كيفيت موردنياز را در عمل خويش به فعاليت بگيريد و ابزارهايي براي نظارت سايت خويش داشته باشيد مي توانيد مجدد سكو‌ي پيشين خويش را به دست بياوريد و چه بسا مرتبه‌ي بهتري هم كسب نماييد.
ابزارهاي زيادي براي اين عمل وجود دارا هستند. بعضا مجاني مي‌باشند و برخي ديگر مبلغي و به شما ياري مي‌نمايند تا سايت خويش را براي بهتر چشم شدن در گوگل و بقيه موتورهاي كاوش با صرفه‌سازي فرماييد.
اين ابزارهاي بهينه سازي در پي معرفي مي گردند و ميتوانيد بسته به نياز خويش از آن ها استعمال فرمائيد.
در آغاز ليستي از اين ابزارهاي seo را معرفي مي كنيم.
Google’s Webmaster ToolsAhrefsHubSpot’s Website GraderCheck My LinksBuzzStreamMoz’s Pro ToolsUpCity سئو Report CardWoorankSEMrushScreaming Frog بهينه سازي SpiderFound's بهينه سازي Audit ToolRemove’emVarvy’s بهينه سازي Overview Toolالبته اين ابزارهاي seo دقيقا چكار مي‌نمايند و چه كاركردي دارا‌هستند؟ در پي هر مورد از اين ابزارها را تشريح خوا هيم كرد.

ابزار كنسول گوگل (گوگل وبمسترز تولز)هزينه: بدون‌پولغرض: چك سايتشايد شايسته ترين خط مش براي اينكه مطمئن شويم گوگل مارا مي‌بيند و رصد مي‌نمايد ابزار وبمستر گوگل است. اين ابزار به كنسول كاوش هم مشهور است و براي مثال‌ي ابزارهاي seo بسيار پر استفاده هست. Google’s Webmaster Tools منابع مختلفي را در چنگ شما قرار مي دهد و اصول كاوش در گوگل را كاملا توضيح داده ميباشد.
به صورت نمونه ابزار Fetch as Google به شما اين قابليت را مي دهد تا URL ها را همانگونه كه گوگل اخذ و اكران مي دهد ملاحظه كنيد كه براي حل اشتباهات همت ضعيف seo بسيار كاربردي هست.
از ساير تجهيزات گوگل وبمستر مي‌قدرت به PageSpeed Insights اشاره نمود. اين ابزار مي‌‌تواند سرعت تارنما شمارا در ورژن‌ي دسكتاپ و تلفن همراه به اعتنا اندازه بگيرد. اكنون با توسعه و گسترش و كليه‌گير شدن تلفن همراه‌هاي هوشمند واحد سنجش سرعت وبسايت به يكي المان‌هاي اصلي كسب‌وكارها تبديل گرديده‌است تا مخاطبان بيشتري جذب نمايند.
سازه به گفته‌هاي يكي بسط دهندگان گوگل، واحد سنجش سرعت يك سايت آرم مي دهد كه‌اين سايت چطور قانون ها عملكردي گوگل را دنبال مي‌نمايد. گوگل در اين زمينه به سايت از ۱ تا ۱۰۰ نمره مي دهد. نمره بالاي ۸۰ امتياز خوب، ۶۰-۷۹ امتياز ميانگين و ۰-۵۹ امتياز ضعيف ميباشد. براي استعمال از اين ابزار اينجا كليك فرماييد.

Ahrefsهزينه: 99 دلار در ماه براي ورژن‌ي لايتغرض: پژوهش كليدواژهAhrefs يك كدام از ابزارهاي بهينه سازي در زمينه ي بهبود كليدواژه‌ها و مطالعه و پژوهش لغت ها كليدي است تا درجه‌بندي شما در موتورهاي كاوش بهبود پيدا نمايد و بتوانيد راجع به محتواي تارنما خويش تصميمات مهمي بگيريد. سه ابزار كليدي Ahrefs عبارتند از:
جستجو‌گر وبسايت: كه تلاش صفحه ها متفاوت تارنما شما‌را آرم مي دهد.جستجو‌گر محتوا: كه به شما اذن مي دهد تا صفحه ها با همت بالا و كليدواژه‌هاي مشخص و معلوم و موضوعات آنها را گزينه تحليل قرار دهيد.جستجو‌گر كليدواژه: كه كليدواژه‌هاي متناسب با عمل شما و نرخ كليك و بازديد بالا را به طور ماهانه براي شما گزينش مي‌نمايد.بيشتر بخوانيد: نوشته‌ي‌علمي ارزش و تعرفه بهينه سازيبا استعمال از جستجو‌گر كليدواژه ميتوانيد موضوعات كليدي را متناسب با كليدواژه‌هاي پراستفاده پيدا فرماييد. همينطور مي توانيد معيار رنج كليدواژه و مواقعي از اين دست را نيز انتخاب فرمائيد. اين تجهيزات به شما اين امكان را مي دهد تا براي بلاگ و بقيه صفحه هاي سايت محتوايي موءثر ساخت فرماييد و ترافيك تارنما خويش را ارتقا دهيد.

Hubspot’s Website Graderهزينه: بدون‌پولغرض: نظارت وب سايتدر سال 2007، Hubspot ابزاري به عنوان Website Grader ارائه كرد كه به كسب و امور قابليت و امكان باصرفه‌سازي تارنما در موتورهاي جستجوي گوناگون را مي‌بخشيد و به‌دنبال ورژن‌ي تازه و بهبود يافته‌ي آن ارائه شد.
Website Grader وب سايت را از 4 جنبه‌ي مهم آيتم آناليز و آناليز قرار مي دهد:
سعي: اين ابزار سايت شمارا لحاظ معيارهاي اندازه، تعداد درخواست‌ها، سرعت و بقيه معيارهاي seo چك مي‌نمايد.
پشتيباني از تلفن همراه: ريسپانسيو بودن وبسايت و قابليت و امكان پشتيباني از ورژن‌ي تلفن همراه و پيكربندي باصرفه‌سازي تارنما براي گوشي از قابليت و امكان‌هاي ديگر اين ابزار ميباشد.
seo: اين ابزار وب سايت را از حيث چشم شدن در موتورهاي كاوش هم براي ربات‌هاي ايندكس و هم اشخاص بررسي مي‌نمايد و فاكتورهايي نظير عنا وين و توضيحات متا را تماما ارزيابي مي‌نمايد.
بيشتر بخوانيد: نوشته ي علمي كاملترين آناليز ليست seoامنيت: نظارت امنيت سند SSL و امنيت يوزرها و وبسايت يكي از ديگر از تجهيزات اين ابزار ميباشد.
با نرم افزار منحصربه‌فرد بلاگ‌نويسي Hubspot ميتوانيد محتواي خويش را از ديد بهينه سازي حتي‌د‌ر حين تايپ كردن باصرفه‌سازي فرمائيد.
Check My Linksهزينه: بدون‌پولغرض: با صرفه‌سازي لينك و پيوند‌هابراي يقين از همت تارنما خويش از لحاظ پيوند‌هاي داخلي و فرنگي ميتوانيد از Check My Links به كارگيري نمائيد.
محاسبه كردن لينك و پيوند‌هاي شكسته قادر است سايت شمارا از حيث كاركرد درست پيوند‌ها مطمئن سازد. وبسايتي نظير Wikipedia را در لحاظ بگيريد كه به صورت نمونه براي اصطلاح “بازاريابي” تقريبا 711 پيوند دارااست. Check My Links در طي خيلي معدود آحاد اين پيوند‌ها را ارزيابي مي‌نمايد و در صورتي‌كه لينك و پيوند‌هايي نياز به بازبيني دارا‌هستند مشخص و معلوم ميشوند. پيوند‌هاي سلامت با رنگ سبز و لينك و پيوند‌هاي شكسته به رنگ قرمز رنگ نماد داده مي گردند.

BuzzStreamهزينه: 14 روز بدون‌پول و بعد از آن 24 دلار در ماهغرض: لينك و پيوند‌سازيBuzzStream شايد ارزان‌بها‌‌ترين رويكرد براي مدير پيوند‌هاي ورودي شما باشد. مي دانيد كه بك‌لينك و پيوند‌هاي وب سايت شما در مرتبه‌بندي خوب سايت شما در گوگل بسيار بحراني مي باشند. پيوند‌سازي فرايندي دشوار و فرسايشي مي باشد و در شرايط معمولي و فارغ از ابزارهاي كاربردي ميتواند بسيار مجال‌بر باشد. BuzzStream راهي سهل براي جستن و گسترش‌ي لينك و پيوند‌ها ميباشد و با پيام‌هاي ايميلي موءثر درخواست‌هايي را براي اشخاص گوناگون ارسال مي‌نمايد و اشخاصي كه‌اين لينك و پيوند‌ها را قبول كرده‌اند را معلوم مي‌نمايد.
BuzzStream با شناسايي كانديدهاي اخذ لينك و پيوند و شركت كردن آن ها در كانال‌هاي اجتماعي به شما ياري مي‌نمايد تا درخواست‌هاي شما با توفيق پذيرفته شوند و بتوانيد سكو‌بندي خويش را در گوگل بهبود دهيد.

آموزش نصب و فعال سازي گوگل آناليتيكس براي آناليز سايت


زماني كه يك سايت فعال‌ساز‌ي مي كنيد سئو در مشهد و در فضاي اينترنت در دسترس مردم قرار مي‌دهيد مايحتاج ميباشد اطلاعاتي براي مثال تعداد بازديدكنندگان روزمره وبسايت شما، علاقمندي‌ها و نيازمندي‌هاي ساير افراد، چگونگي جذب ديگر افراد به تارنما شما و غيره داشته باشيد. شما مي توانيد با نصب گوگل آناليتيكس جواب سوال هاي خويش را بيابيد. موتور جستجوي گوگل اين ابزار چك‌گر را به طور بدون پول براي تجزيه و محاسبه و تحليل سايت در دسترس وبمستران قرار داده ميباشد. در‌حالتي كه اين سوال هاي نيز براي شما اتفاق افتاده و در‌پي ابزاري ميباشيد كه پاسخگوي نياز شما باشد و در جذب و آشنايي هر چه بيشتر مخاطبان به شما ياري دهد با ما ياروهمدم باشيد تا در‌اين نوشته‌ي‌علمي به معرفي اين ابزار مجاني و روش فعال‌سازي گوگل آناليتيكس بپردازيم.
نصب گوگل آناليتيكس | راه‌اندازي گوگل آناليتيكسآنچه درين نوشته ي علمي به اختصار خواهيد خواند:
يادگرفتن نام نويسي در گوگل آناليتيكساضافه كردن كد رديابي با به كار گيري از پلاگين insert header and footerيادگرفتن نام نويسي در گوگل آناليتيكسفرآيند نام نويسي در گوگل آناليتيكس بسيار بي آلايش ميباشد، براي نصب گوگل آناليتيكس موردنياز ميباشد به سايت گوگل آناليتيكس وارد گرديد، در‌اين برگه لينكي براي نام نويسي اكانت كاربري مشاهده خواهيد كرد. در‌پي، از شما منظور مي گردد تا وارد اكانت كاربري گوگل‌ خويش گرديد يا اين كه يك اكانت كاربري نو ساخت‌و‌ساز فرمائيد. وقتي كه وارد سيستم گرديد گوگل كاغذ‌اي جهت استارت مراحل تصويب‌اسم گوگل آناليتيكس به شما اكران داده مي شود.

ورقه خوش آمدگويي گوگل آناليتيكسبعد از تعيين مورد‌ي Set up for free كاغذ‌اي مانند تصوير براي شما اكران داده مي‌گردد.

ساختن حساب در گوگل آناليتيكسدر صدر از شما منظور مي گردد نامي براي اكانت كاربري خويش وارد فرماييد. اين اسم مي بايست به اسم تجاري شما تصويب خواهد شد. بعداز وارد نمودن اسم كاربري بر روي دكمه‌ي Next كليك فرمائيد.
در برگه‌ي بعد از آن مطابق صورت ذيل 3 مورد در دست شما قرار مي دهد كه مي توانيد با اعتنا به ديتا و نوع نياز خويش هركدام از آيتم‌هاي اينترنت، اپ‌ها و يا اين كه هر دوي آنها را تعيين و بر روي دكمه‌ي Next كليك نماييد.

تعيين نوع پلتفرمدر مرحله‌ي پايان با ورقه‌اي با مورد‌هاي پايين روبرو ميشويد كه مرتبط با داده ها وب سايت شما هست. در آغاز اسم تجاري تارنما و نشاني آن را نيز با دقت به //:http (پروتكل غيرامن) يا اين كه //:https (پروتكل امن) وارد نماييد. در مورد بعداز در بين گروه‌بندي صنعت مي بايست حوزه كار سايت خويش را گزينش فرماييد تا معلوم خواهد شد اينترنت‌تارنما شما در كدام گروه بندي، نظارت شود. تعيين درست تيم‌بندي، به شما اذن خواهد اعطا كرد كه به نقل از‌هاي معيارسنجي دسترسي داشته باشيد و داده ها خويش را با بقيه مشاغل صنعت‌تان مقايسه نمائيد و در شرايطي كه مايحتاج باشد الگوبرداري نيز داشته باشيد. در مورد پايان نيز قابليت تعريف‌و‌تمجيد يك ناحيه وقتي را براي شما مهيا مي‌نمايد، حوزه‌ هنگامي، تاثير مستقيمي بر طريق همبستگي داده‌ها، بر طبق ساعت و روز حوزه‌ شما خواهد داشت.
  ساخت و ساز پروفايل كاربري در وردپرس با Profile Builder
وارد كردن داده ها تارنمابعد از كامل شدن داده ها و تعيين مورد Create توافقنامه‌اي واجد شرايط و سرويس ها Google Analytics ظواهر مي‌گردد كه بعداز قبول كردن آنها، مطابق تصوير تحت نمايي كلي از اكانت كاربري خويش را مشاهده خواهيد كرد.

كدهاي رديابي منحصر به فرد گوگل آناليتيكساينك شما مي‌بايست كد رديابي كه در كاغذ مشاهده ميكنيد را به وبسايت خويش اضافه نماييد. در شرايطي كه مهارت‌هاي ما يحتاج جهت دسترسي به كدهاي اينترنت‌تارنما را داريد، قطعه كدي كه در تحت «رديابي اينترنت‌تارنما» مشاهده مي كنيد را به صورت تماما درست پيش از تگ به قالب وبسايت خويش اضافه فرمائيد، و يا اين كه در‌حالتي كه مدير اينترنت‌تارنما خويش را به يك توسعه و گسترش دهنده واگذار كرده‌ايد، كافيست كد را نسخه برداري نمائيد و آن را براي او ارسال فرمائيد.
اضافه كردن كد رديابي با به كارگيري از پلاگين insert header and footerدر سيستم‌ مدير محتواي وردپرس، پلاگين‌هايي براي اضافه كردن كدهاي دلخواه در هدر و فوتر وردپرس وجود دارا‌هستند كه عمل را براي شما بي آلايش‌خيس مي‌نمايند و اگر كه تازه كار مي باشيد و يا اين كه قصد به انجام تغييرات در كدهاي سايت خويش را نداريد به كارگيري از پلاگين insert header and footer آيتم‌ي قابل قبولي براي شما خواهد بود. افزونه بدون پول insert header and footer با بيش تر از يك ميليون نصب فعال به شما قابليت مي دهد كدهايي مانندGoogle Analytics ، CSS سفارشي ، Facebook Pixel و غيره را سواي نياز به دستكاري پرونده‌هاي تارنما در هدر و پاورقي وب سايت وردپرسي خويش اضافه نمائيد.
بعداز نصب و فعال­سازي پلاگين از مخزن وردپرس، بر روي آيتم‌­اي به اسم insert header and footer كه به “پيكربندي” وردپرس شما افزوده شد‌ه‌است كليك فرمائيد، بعد از آن كد جان دار در گوگل آناليتيكس را Copy و مطابق تصوير ذيل در نصيب Scripts in Header پلاگين Paste فرمائيد.

قرار دادن كدهاي گوگل آناليتيكس در پلاگين insert header and footerبراي ذخيره‌ي تغييرات بر روي Save كليك فرماييد، در حال حاضر كد رديابي گوگل آناليتيكس را با توفيق به تارنما خويش اضافه نموديد. اعتنا داشته باشيد كه ممكن ميباشد مدتي مجال برنده شود تا حاصل متبوع در گوگل آناليتيكس اكران داده گردد.
يادگرفتن فعاليت با پلاگين Insert Headers and Footersفراگيري ويديويي نصب و فعال‌ساز‌ي گوگل آناليتيكس
فعال‌سازي گوگل آناليتيكسيكي ابزارهايي كه با استعمال از آنان كاركشته خواهيد بود آمار بازديدكنندگان تارنما خويش را ببينيد گوگل آناليتيكس هست، با اين ابزار بدون‌پول دوست داستني مي توانيد بازديدكنندگان تارنما خويش را ارتقاء دهيد و اطلاعاتي از قبيل شرايط مكاني يوزرها و دوران مجال حضور آنان در تارنما، مجال بازديد اشخاص از تارنما، طريق تعامل يوزرها با محتواي تارنما، اكران درصد نرخ پريدن، اكران داده ها لحظه‌اي، اكران تعداد بازديدكنندگاني كه تبديل به مشتريان و مخاطبان اثبات شما شدند را ملاحظه كنيد. در‌اين نوشته ي علمي روش‌ي نصب گوگل آناليتيكس را به دو شيوه آيتم تحليل قرار داديم، پيشنهاد مي كنيم شما نيز جهت بهبود تارنما خويش از تجهيزات اين ابزار بدون پول غايت منفعت را ببريد.

مهمترين الگوريتم هاي گوگل كه در سئو تاثير گذارند


يكي‌از مواقعي كه در بهينه سازي مطرح ميگردد، سئو در مشهد  الگوريتم گوگل ميباشد كه تا حد متعددي خلق موتور جستجو گر گوگل را نماد مي دهد. الگوريتم هاي گوگل سبب ساز ميشوند كه‌اين موتور كاوش گر روزبه‌روز هوشمندتر گردد و به عبارت بي آلايش‌خيس ايرادات و امتيازهايي كه به تارنما‌ها وابستگي مي گيرد، به وسيله اين الگوريتم‌ها شناسايي مي شوند. براي اين كه وب سايت شما در seo پيروز باشد بهتر ميباشد سئو سايتتان را طبق الگوريتم‌هاي گوگل پيش ببريد. درين نوشته‌علمي با ما يار باشيد تا تماما به توضيح اين الگوريتم‌ها بپردازيم.

درين نوشته‌ي‌علمي قصد داريم تا به شما در رابطه الگوريتم هاي گوگل اطلاعاتي بدهيم. مسلما در صورتيكه از هدف ها و پشت پرده همت اين موتور كاوش مطلع باشيد مي‌توانيد بسيار با جزييات بيشتر و بهتر استراتژي هاي وب سايت خويش را گزينش فرماييد و براي seo آن طرح ريزي فرماييد. درپي با ما همپا باشيد تا داده ها دقيقي در رابطه الگوريتم هاي گوگل بدست آوريد.
مقصود گوگل چه است؟پركاربردترين و دوست داستني‌ترين موتور كاوش في مابين يوزرها، گوگل به حساب مي‌آيد كه امكان‌هاي متعددي را در چنگ يوزرها قرار مي دهد. غرض اين موتور كاوش بي آلايش ميباشد: «ارائه‌ي شايسته ترين و داراي ربط‌ترين جواب به يوزرها در كمترين مجال ممكن» براي تحقق يافتن اين مقصود نياز به پباده سازي الگوريتم‌ها و تصحيح مداوم آنان مي باشد. الگوريتم‌ها دسته‌اي از دستور كار‌ها ميباشند كه چهت نيل به مقصود خاصي ساخت ميگردند. به همين ترتيب، الگوريتم هاي گوگل شيوه نامه‌هايي براي تجزيه‌وتحليل اينترنت‌وب سايت‌ها و بهبود نتيجه ها قابل‌ارائه براي يوزرها مي باشند.
الگوريتم‌ها دو غرض اساسي را دنبال مي‌نمايند:شناسايي وبسايت‌هاي بي‌كيفيت و اسپم و كاهش مرتبه‌ي آن هاشناسايي وبسايت‌هاي با ارزش و اثر گذار و ارتقا مرتبه‌ي آنهاالگوريتم هاي گوگل را بهتر بشناسيدالگوريتم هاي گوگل به دو تيم تقسيم مي گردند. الگوريتم‌هاي اساسي جز هسته مهم موتور جستجوي گوگل مي باشند و الگوريتم هاي جانبي گوگل براي شناسايي وبسايت‌هاي بي‌كيفيت و بهبود نتيجه ها كاوش به عمل گرفته مي شوند. ما درين نوشته‌ي علمي به معرفي تني چند از مهمترين الگوريتم هاي گوگل ميپردازيم و بعد راهكارهايي به‌مراد با صرفه‌سازي وبسايت‌ها براي آن الگوريتم‌ها ارائه خوا هيم بخشيد.
الگوريتم پانداي گوگل
همگي چيز در مورد الگوريتم پانداي گوگلالگوريتم پانداي گوگل براي آناليز كيفيت محتواي صفحه هاي اينترنت تاسيس شده است و به هر كاغذ يك امتياز كيفيت(quality score) ميدهد كه‌اين امتياز به‌تيتر يكي‌از فاكتورهاي سكو‌بندي به فعاليت گرفته مي گردد. او‌لين ورژن از الگوريتم پاندا در تاريخ 23 فوريه 2011 معرفي شد. و در روز سپس گوگل با نشر يك وبلاگ پست در رابطه آن توضيحاتي اعطا كرد.
مبني بر آن پست، الگوريتم پاندا پيشرفت قابل توجهي در آن مجال محسوب مي شد بطوريكه توانست 11.8 درصد از نتيجه ها كاوش را پايين تأثير قرار دهد. اين الگوريتم با غرض كاهش درجه‌ي تارنما‌هايي كه محتوايشان براي مخاطب اثر گذار و گران بها وجود ندارد، يا اين كه از اينترنت‌تارنما‌هاي ديگر اسكن كرده‌اند، ساخته شده است. و از طرفي منجر بهبود سكو وب سايت‌هايي با محتواي كيفيت بالا و كاربردي مي گردد.
مواقعي كه‌اين الگوريتم تحليل مي‌نمايد عبارت‌اند از:محتواي تكراريمحتواي اسكن گرديده يا اين كه توده‌آوري‌گرديده از اينترنت‌وب سايت‌هاي ديگرمحتواي كوتاه يا اين كه نادر‌وسعتاسپم ساخت گرديده به وسيله مخاطببه كار گيري بيش‌ازحد از واژه و كلمه كليديتجربه كاربري (UX) ضعيفبا صرفه‌سازي براي الگوريتم پانداوبسايت را به نظر وجود محتواي تكراري گزينه نظارت قرار دهيد: اين آيتم يكي‌از متداول‌ترين محرك‌هاي الگوريتم پاندا ميباشد. براين اساس سفارش مي‌گردد به‌طور منظم محتواي وب سايت را گزينه تحليل قرار دهيد تا مطمئن گرديد همچين مشكلي نيست. در‌صورتي‌كه به عوارض موجه نمي‌توانيد صفحه هاي تكراري را حذف نمائيد، از ريدايركت 301 يا اين كه تگ كنونيكال استعمال فرماييد. راه‌حل ديگر بلاك كردن آن صفحه ها بوسيله پوشه txt يا اين كه متاتگ noindex است.محتوي را ازنظر نسخه برداري بودن نظارت نمائيد: يكي از ديگر از محرك‌هاي الگوريتم پاندا، محتواي تكراري فرنگي يا اين كه درواقع نسخه برداري از اينترنت‌وبسايت‌هاي ديگر ميباشد.از تشكيل داد صفحه هاي با محتواي نادر پرهيز كنيد: مراد، صفحاتي ميباشد كه محتواي آنها مشتمل بر تعداد واژه و كلمه نادر و تبليغات و لينك و پيوند زياد هست و داده ها پاره اي به استفاده كننده ميدهند. اما اين نكته داراي اهميت ميباشد كه تعداد واژه و كلمه مطلوب براي هر محتوا بستگي به مقصود آن كاغذ و واژه كليدي در حيث گرفته گرديده براي آن داراست.تارنما خويش را ازنظر به كارگيري بيش‌ازحد از عبارات كليدي آيتم نظارت قرار دهيد: خواسته با صرفه‌سازي بيش‌ازحد يك ورقه براي يك كلمه و واژه كليدي ميباشد كه باعث ميگردد كيفيت و خوانايي محتوا كاهش يابد.اشتباهات و مورد ها شناسايي گرديده را در زودترين فرصت ممكن رفع نمائيد: بهتر ميباشد تازمانيكه اين الگوريتم روي وبسايت شما حساس نشده و صفحه هاي را تحليل نكرده نسبت به بهبود خطاها مبادرت نمائيد.الگوريتم پنگوئن گوگل
همگي چيز درباره ي الگوريتم پنگوئن گوگلالگوريتم ضد اسپم پنگوئن گوگل با غرض شناسايي و كاهش درجه وبسايت‌هايي كه بهروش‌هاي غيرطبيعي پيوند سازي كرده‌اند تاسيس شده است. اين الگوريتم از آخرها سال 2016، جزء الگوريتم هسته‌ي گوگل شد بدين مضمون‌ كه به‌شكل real time ايفا مي گردد. وبسايت‌هاي خلاف كار سريع‌خيس شناسايي و پنالتي ميگردند و همينطور زمان‌مجال ريكاوري نيز كاسته شده ميباشد.
مواقعي كه‌اين الگوريتم آناليز مي‌نمايد عبارت‌اند از:بك پيوند از وب سايت‌هاي بي‌كيفيت و اسپمبك لينك و پيوند از وب سايت‌هايي كه براي لينك و پيوند بيلدينگ توليد گرديده‌اند(PBN)بك پيوند از وب سايت‌هايي با محتواي غير داراي ارتباطپيوند‌هاي مبلغيلينك و پيوند‌هايي با انكر تكست بيش‌ازحد با صرفه‌سازي شد‌ه‌استاما قابل ذكر ميباشد كه‌اين الگوريتم صفحه هاي اينترنت را ازلحاظ به كارگيري مكرر از واژه كليدي (Keyword Stuffing) نيز گزينه محاسبه قرار ميدهد.
باصرفه‌سازي براي الگوريتم پنگوئنهمواره فرايند رويش لينك و پيوند‌هاي وب سايت را پايين لحاظ داشته باشيد: گوگل هيچ‌گاه سايتي را به خيال و خاطر وجود يك يا اين كه 2 پيوند اسپم پنالتي نمي‌نمايد البته وجود تعداد متعددي بك لينك و پيوند غيراصولي قادر است اختلال‌ساز باشد.از شر لينك و پيوند‌هاي مضر خلاص گرديد: در شرايط ايده‌آل شما مي بايست از وبمسترهاي تارنما‌هاي لينك و پيوند سازي بخواهيد پيوند‌هاي اسپم شما‌را حذف نمايند. درصورتي كه وبمستران جواب نمي‌دهند يا اين كه تعداد لينك و پيوند‌هاي مضر زياد ميباشد مي توانيد از ابزار Disavow گوگل استعمال فرمائيد. Disavow كردن پيوند‌ها به‌اين معناست كه به گوگل مي گوئيد فرصت محاسبه لينك و پيوند‌هاي تارنما اين لينك و پيوند‌ها را ناديده بگيرد.الگوريتم مرغ مگس‌خوار گوگل
كليه چيز در زمينه ي الگوريتم مرغ مگس‌خوار گوگلالگوريتم مرغ مگس‌خوار (HummingBird) وظيفه‌ي تعبير و تفسير كوئري هاي كاوش (علي‌الخصوص كوئري هاي گرانقدر‌خيس و محاوره‌اي) را به عهده دارااست. اين الگوريتم بسيار سريع و ظريف فعاليت مي‌نمايد، هم معني كلمه ها را تا حدي مي شناسيد و به گوگل ياري مي‌نمايد تا بتواند نتايجي كه مجاورت‌خيس به خواست مخاطب(و خير لزوماً دربرگيرنده واژه كليدي عبارت كاوش) مي باشد را ارائه دهد.
هرچند كلمه و واژه كليدي عبارت كاوش خيلي اساسي ميباشد، البته مرغ مگس‌خوار به ياري گراف علم گوگل(The Knowledge Graph) و جستجوي معنايي(Semantic search) مي تواند حاصل بهتر و مرتبطتري را در دست استفاده كننده قرار دهد. درواقع با به‌كارگيري اين الگوريتم، گوگل بجاي آنكه نتايجي كه دقيقاً مشتمل بر واژه و كلمه كليدي هستند را ليست نمايد، نتايجي كه به حيث معنايي به عبارت آيتم كاوش مجاورت باشند را در نتيجه ها SERP آرم ميدهد.
مواقعي كه‌اين الگوريتم چك مي‌نمايد عبارت‌اند از:غرض‌گذاري بر روي يك واژه و كلمه كليديبه كارگيري بيش‌ازحد از عبارات كليديبا صرفه‌سازي براي الگوريتم مرغ مگس‌خوارپژوهش ها خويش را در ناحيهي كلمه و واژه كليدي توسعه دهيد: با اعتنا به تلاش مرغ مگس‌خوار، ايده خير و خوبي ميباشد در حالتي كه بجاي توكل بر عبارت كليدي كوتاه و معين، بر روي جستجوهاي داراي ربط، لغات مترادف و هم معني و اصطلاحات تمركز نماييد و براي تنوع بخشيدن به محتواي خويش از آنها به كار گيري نمائيد.گويش مخاطبانتان را بشناسيد: يك روش فوق‌العاده اين ميباشد كه از ابزاري براي شناسايي لغات كليديتان همانند اسم مارك، رقبا، اصطلاحات صنعتي و … در كانال‌هاي اجتماعي و در مقياس تعالي‌خيس، در سطح اينترنت به كارگيري فرماييد و محاسبه فرمائيد كه مخاطبانتان چه طور در زمينه ي آنها حرف مي‌نمايند.بجاي كوشش بر تطابق بي نقص با لغت ها كليدي، مفاهيم را مدنظر قرار دهيد: كلمات غيرطبيعي، همچنان در محتواي اينترنت‌تارنما‌ها علي‌الخصوص در نصيب عنا وين و توضيحات متا آيتم استعمال قرار ميگيرند ولي با پرورش موتورهاي كاوش راجع به پردازش لهجه طبيعي، اين فرمان قادر است اختلال‌ساز گردد. در حالتي‌كه شما هم جز اين مجموعه مي‌باشيد و براي محتواي صفحه هاي سايتتان از زباني همانند گويش ربات استعمال مي كنيد، لطفاً دست نگه داريد! به كار گيري از كلمه ها كليدي در تيتر و توضيحات بسيار بااهميت اس، ولي به‌اين آيتم اعتنا داشته باشيد كه تاليف كننده محتوا يك آدم به لحاظ رسد خير يك ربات! بهبود تيتر و توضيحات متا مطمئناً سبب ساز جذب يوزرها و درنتيجه، ارتقا نرخ كليك وبسايت نيز مي شود.از آرم‌گذاري استاندارد (Schema) به كارگيري نماييد: اسكيما درواقع چند داده و امرها است كه به دليل نماد‌گذاري محتوا و معلوم كردن قسمت‌هاي اصلي به كدهاي اينترنت‌وب سايت اضافه ميشوند. براين اساس گوگل فهم بهتري از محتواي برگه خواهد داشت.الگوريتم كبوتر گوگل
تمامي چيز راجع‌به الگوريتم كبوتر گوگلبه طبعً براي شما هم پيش آمده ميباشد كه در ادامه مجاورت‌ترين دكان، درمان‌گاه، رستوران و … باشيد. ازآنجايي‌كه مقصود گوگل ارائه شايسته ترين نتيجه ها به يوزرها و جلب رضايت هرچه بيشتر آن ها است، الگوريتم كبوتر (Pigeon) را ارائه داده ميباشد. اين الگوريتم، تلاش مي‌نمايد حاصل كاوش را فردي‌سازي نمايد براين اساس كه عبارت كاوش گرديده به وسيله استفاده كننده را گزينه آناليز قرار مي دهد و در صورتي‌كه جاي مخاطب در آن نقش داشته باشد يا اين كه مربوط به يك كسب‌وكار محلي باشد، شايسته ترين و مجاورت‌ترين حاصل را ارائه مي دهد. الگوريتم كبوتر از جاي و مسافت به‌تيتر فاكتورهاي كليدي در حاصل درجه‌بندي به كارگيري مي‌نمايد و در سئوي محلي (Local بهينه سازي) تأثير بخش اعظمي مي گذارد.
مواقعي كه‌اين الگوريتم گزينه نظارت قرار ميدهد عبارت‌اند از:صفحه ها با با صرفه‌سازي ضعيفراه اندازي نامناسب شيت Google My Businessناهم خواني اسم، نشاني، شماره تلفن (NAP)نبود مستندات در دايركتوري‌هاي محلي (در شكل لزوم)با صرفه‌سازي براي الگوريتم كبوترداده ها بيزنس خويش را در نقشه گوگل(Google Map) تصويب نماييد: الگوريتم كبوتر منجر انسجام بيشتر موتور كاوش و نقشه گوگل شد‌ه‌است. يكي فاكتورهاي اصلي براي جايگاه دهي و اكران تارنما شما براساس وضعيت، فهم صحيح گوگل از حالت مكاني بيزنس شما است. از طرفي از اين طرز، يوزرها مي‌توانند ايده ها خويش را در امر كسب و كارتان ذكر دارا‌هستند و اين يكي‌از فاكتورهاي اساسي و مفيد در سئوي محلي است.اعتنا داشته باشيد كه اسم، نشاني و شماره تلفنتان(NAP) در وبسايت نوشته شده باشد: گوگل از روش داده ها تصويب گرديده در نقشه گوگل به اينترنت سايتي كه به آن پيوند داده ايد نگاه خواهد كرد و در‌صورتي‌كه اسم، نشاني و شماره تلفن كسب و كارتان تطبيق داشتند كارتان را صحيح اجرا داده ايد.تارنما خويش را در دايركتوري هاي محلي تصويب نماييد: تارنما هاي دايركتوري فهرستي از كسب و امور در بخشها و شهرهاي متعدد ارائه مي‌دهند. اين تارنما ها با ظهور الگوريتم كبوتر پرورش چشمگيري داشته اند.

تنوع شبكه هاي اجتماعي در شرح وظايف مدير توليد محتوا!

از طرف ديگر ميتوانيد مخاطبان خويش را دعوت به ارائه ي توصيه يا اين كه نقد فرماييد، سئو در مشهد بدين شكل كه از آن‌ها بخواهيد در حيث سنجي هاي شما كمپاني نمايند، نظرها خويش، پيشنهاداتي كه منجر بهبود پروسه وبسايت شما مي گردد، بازخوردهايشان و نقد ها توليد كننده ي خويش را به شما اگاهي دهند.

 

براين اساس شما با به كار گيري از اين اطلاعات به راحتي مي‌توانيد نياز بازار و مخاطبان خويش ا شناسايي فرمائيد و در كوتاهترين مجال ممكن با همياري ديگر افراد گروه خويش، به رفع نياز هاي جان دار در بازرار و ساخت‌و‌ساز محتوا در آن منطقه بپردازيد.

 

انشتار محتوا و معرفي به گوگل

انشتار محتوا و معرفي به گوگل

انشتار محتوا و معرفي به گوگل

يك كدام از ديگر از وظايف رئيس كانتنت اين ميباشد كه محتواهاي ساخت گرديده و بارگزاري گرديده بر روي وب سايت را منتشر و آن‌گاه به موتورهاي كاوش به عنوان مثال گوگل معرفي نمايد.

 

اما گهگاه مديرهاي محتوايي كه در يكسري قسمت ديگر پروژه ديگر ميباشند اين عمل را به فرد ثالث واگذار ميكنند.

 

ولي ما يحتاج ميباشد شخض ثالث دراين مورد احاطه كافي داشته باشد.

 

آشنايي رقيبان جان دار در حوزه‌ ي فعاليتي شما و چك كوشش آن‌ها ( نقاط قوت و ضعف رقيبان)

آشنايي رقيبان جان دار در ناحيه ي فعاليتي شما و تحليل كارايي آنان ( نقاط قوت و ضعف رقيبان)

آشنايي رقيبان مو جود در منطقه ي فعاليتي شما و نظارت تلاش آنها ( نقاط قوت و ضعف رقيبان)

يكي‌از ديگر از مهم‌ترين وظايف مديريت ايجاد محتوا، شناسايي رقيبان مو جود در بازار بيزنس آن‌ها ميباشد.

 

براي حصول پيشرفت در هر كسب و كاري، يكي‌از مهم‌ترين مسائل، ارزيابي و ارزيابي كليه نكات مثبت و منفي رقيبان ميباشد.

 

به نحوي كه از نقاط قوت آنها درس گرفته و بر روي نقاط ضعف آنان مانور بخشيد تا به توفيق برسيد.

 

مديريت ايجاد محتوا با چك كليه كارداران مو جود و مراحل كاري آنان، استراتژي مهم و معلوم براي جنبش كمپاني گزينش مي نمايد و مطابق با به عبارتي استراتژي و نياز ها فعاليت خواهد كرد.

 

درين مسير به كليه نيروي كار و كارشناسان ساخت‌و‌ساز محتوا يادگرفتن مي‌دهد و از آنان ميخواهد كه مطابق با معيارها و چارچوب هاي معلوم، به تهيه و تنظيم ي يك محتواي جامع بپردازند .

 

هزاران درخواست استخدام رئيس ساخت‌و‌ساز محتوا در روز

هزاران درخواست استخدام مديريت ساخت محتوا در روز

هزاران درخواست استخدام مديريت ساخت‌و‌ساز محتوا در روز

اكنون نمي قدرت تاثير ساخت محتوا را بر روي پيشرفت يك وبسايت تكذيب كرد.

 

روزمره شاهد هزاران درخواست استخدام در موسسه ها متعدد هستيم كه براي ارتقا و ارتقا مخاطبان وب سايت خويش مبادرت به استخدام مديريت ساخت محتوا مي نمايند.