محتوای تکراری چیست؟ – تاثیر محتوای تکراری بر سئو

در اين وبلاگ به روزترين مقالات سئو منتشر مي شود.

محتوای تکراری چیست؟ – تاثیر محتوای تکراری بر سئو


Duplicate Content یا این که محتوای تکراری چه است؟
محتوای تکراری (Duplicate Content) یا این که محتوای نسخه برداری‌گردیده محتوایی میباشد که شبیه یا این سئو در مشهد که نسخه برداری ظریف محتواهایی در بقیه تارنما‌ها یا این که صفحه های دیگر به عبارتی وبسایت باشد. وجود محتوای تکراری زیاد در یک اینترنت‌وبسایت، میتواند تاثیر منفی در جایگاه‌بندی آن وب سایت در گوگل داشته باشد.

بعبارتی دیگر محتوای تکراری محتوایی میباشد که حرف به حرف آن عینا در یک برگه دیگر تکرار گردیده باشد.


محتوای تکراری از نوع دقیقا نسخه برداری گردیده (محتوای اسکن‌گردیده)
به محتوایی که شبیه یک محتوای دیگر باشد (حتی درصورتی که دستکاری گردیده باشد) نیز محتوای تکراری میگویند.


محتوای تکراری دستکاری‌گردیده (محتوای شبیه)
تاثیر محتوای تکراری بر seo وب سایت چه چیزی است؟
بطور کلی، گوگل رغبت ندارد که صفحه های دارنده محتوای تکراری را مرتبه‌بندی نماید. در واقع، گوگل می گوید:

“گوگل شدیدا همت دارااست تا صفحاتی را ایندکس نماید و به مخاطب اکران دهد که داده ها متمایزی داشته باشند.”

پس در صورتیکه صفحاتی روی سایتتان داشته باشید که داده ها متمایزی نداشته باشند (یعنی محتوای متمایزی نداشته باشند)، این مساله تاثیر منفی روی مرتبه شما در صفحه ها نتیجه ها کاوش SERPs که به وسیله موتور کاوش اکران داده می شود خواهد داشت.

مشکلاتی که از داشتن محتوای تکراری زیاد ناشی می شود
در اینجا سه مساله مهم را برای شما تشریح میکنیم که وبسایت‌های دارنده محتوای تکراری زیاد با آن‌ها مواجه می‌باشند.

ترافیک طبیعی کمتر
این یک مساله تماما مبرهن میباشد. گفتیم که گوگل نمیخواهد صفحاتی را که محتوای صفحه های ایندکس‌گردیده گوگل (مشتمل بر صفحه ها تارنما شما هم می شود) را اسکن می‌نمایند جایگاه‌بندی نماید. مثلا فرض نمائید سه برگه با محتوای شبیه روی سایتتان دارید.


صفحاتی با محتوای شبیه
گوگل مطمئن وجود ندارد که کدام یک، برگه اورجینال یا این که مهم میباشد. پس هر سه برگه برای سکو‌بندی مبتلا ایراد خواهند شد.


ایراد محتوای تکراری در تصاحب کردن درجه
پنالتی شدن (خیلی به تدریج رخداد میفتد)
گوگل گفته که محتوای تکراری (Duplicate Content) ممکن میباشد سبب ساز به یک پنالتی یا این که حذف شدن بدون نقص وب سایت از ایندکس (Deindex) گردد.


پیانیه گوگل در رابطه پنالتی شدن وب سایت دارنده Duplicate Content
پنالتی شدن این چنین، مساله بسیار نادری میباشد. و تنها هنگامی حادثه میفتد که یک وبسایت از قصد و آگاهانه، محتوای وبسایت‌های دیگر را نسخه برداری نماید.


پنالتی‌شدن محتوای اسکن‌گردیده
پس در‌صورتی‌که یکسری شیت شبیه روی وب سایت خویش دارید، احتمالا نیازی وجود ندارد که نگران “پنالتی محتوای تکراری” یا این که Duplicate Content Penalty باشید.

ایندکس شدن تعداد کمتری از صفحه ها
این مساله بخصوص برای وب سایت‌هایی با تعداد صفحه های خیلی زیاد اصلی میباشد. از جمله وب سایت‌های تجاری.

گهگاه گوگل صرفا به جایگاه‌دهی ذیل برای صفحه ها با محتوای تکراری اکتفا نمی‌نماید. بلکه به هیچ عنوان آنان را ایندکس نمی‌نماید.


جلوگیری گوگل از ایندکس صفحه ها دارنده محتوای اسکن‌گردیده
پس در‌صورتی‌که صفحاتی دارید که ایندکس نمی شوند، ممکن میباشد بخاطر این باشد که نرخ خزش وبسایت شما درحال هدررفتن بابت محتوای تکراری یا این که محتوای اسکن‌گردیده‌است.

قدم‌های اصلی در خودداری از ایجاد محتوای تکراری یا این که محتوای نسخه برداری‌گردیده
ایجاد محتوای seo‌گردیده دارنده اصولی میباشد که مدیریت هر سایتی بایستی رعایت نماید. تا مرتبه بالاتری در حاصل گوگل کسب کند. با دقت به آنچه تا اینجا حافظه گرفتیم، بایستی به محتوایی که می‌نویسیم توجه کنیم تا حتی ناخواسته محتوای تکراری منتشر نکنیم. گهگاه حتی تشخیص اینکه محتوا تکراری میباشد یا این که خیر ممکن میباشد برای ما یک معضل باشد.
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.