مرغ مگسخوار را مي اقتدار از شايسته ترين الگوريتم هاي گوگل دانست . سئو در مشهد مرغ مگس خوار الگوريتمي ميباشد كه با فرآيند تلاش خويش ، نتيجه ها جستجوي بهتري را در چنگ مخاطب ميگذارد . مرغ مگس خوار خلاف قبل هاي گوگل ، فقطً بر عبارت كليدي تصويب گرديده يا اين كه فراخواني گرديده بوسيله استفاده كننده توكل نميكند و آن را گزينه كاوش قرار نمي دهد بلكه از مكانيزم تلاش هوشمندتري برخوردار گرديده و بر مطابقت معني و معناي كلمه و واژه و لغت ها كاوش گرديده در گوگل با متني كه به مخاطب اكران ميدهد توكل مي نمايد . گوگل اين فعاليت را نموده است تا كيفيت حاصل كاوش بالا برود . جستجوصرفاً مبتني بر كلمه و واژه كليدي سرچ گرديده مي توانست به بروز نارضايتي استفاده كننده بينجامد به دليل آن كه در اين حالت ، محتواي اسپم يا اين كه ناخواسته به استفاده كننده نمايش داده ميشود .
انگيزه بروز اينگونه مشكلي در قبلي اين بود كه اكران نتيجه ها كاوش بر طبق هاي مختلفي سازه گرديده بود . از جملهً هنگامي بر اساس جايگاه كاغذ يا اين كه به عبارتي پيج رنك / page rank بود ( كه اما منسوخ شد ) يا اين كه وقتي بر پايه ي تعداد تكرار كلمه ها در يك متن . به محض آن كه مديران وب سايت ها و افرادي كه روي سايت ها محتوا در ج مي كردند متوجه اين مورد شدند ، تختگاز به سمت تكرار افراطي كلمه ها در متن هاي خويش پرداختند و حدوداً فاجعه در درحال حاضر وقوع بود كه گوگل دور انديشي كرد و با الگوريتم هاي خويش ( هرچند كه در بالا خالي از عيب نبودند و هنوز هم نيستند و ممكن ميباشد در گير غلط شوند ) به پيكار seo سياه ( در نوشتهيعلمي اي جدا از هم در وب سايت زانتكس ، به شرح بهينه سازي سپيد و seo سياه پرداخته شدهاست ) آمد .
خبرنگاران و تيم هاي خبري ، شعاري در تهيه و تنظيم خبر داراهستند با اين مضمون : سرعت ، توجه و صدق . گوگل بر سرعت و اعتنا تمركز كرد . اصولاً چك و تعهد به درستي مورد ها منتشر گرديده در وب در قاموس رسالت هاي متصوره گوگل نمي گنجد . اتفاقاً مبناي نامگذاري اين الگوريتم به الگوريتم مرغ مگسخوار هم همين بوده ميباشد چون مرغ مگس خوار با سرعت بسيار متعددي بال و پر هاي خويش را گشوده و بسته ( حدود 75 توشه در ثانيه و حدود 200 توشه در شرايط شيرجه ) مي نمايد و اعتنا متعددي دارااست . humming bird اسم انگليسي الگوريتم گوگل مرغ مگسخوار ميباشد .
با ميلاد مرغ مگسخوار در هيبت يك الگوريتم گوگلي ، روال ايندكس شدن صفحه ها در گوگل تغييرو تحول يافت و بر پايه ي معني و معني متن و عبارت شد . اين را هم بايستي خاطر نشان كرد كه كاوش ها از شرايط كلمه و واژه اي به وضعيت گزاره اي تغيير تحول صورت يافتند . يعني موتور جستجوي گوگل ، قدرت ادراك و پردازش جمله ها و مفاهيم داراي ربط را پيدا كرد .
براي كسب داده ها بيشتر در رابطه تاريخچه الگوريتم گوگل مرغ مگسخوار ، نوشتهعلمي seo فهرست الگوريتم هاي گوگل را مطالعه نمائيد .
- دوشنبه ۱۸ اسفند ۹۹ ۱۲:۰۶ ۳۰ بازديد
- ۰ نظر