ساخت و ساز محتوا چندين شكل داراست، ويديويي – متني – صوتي و…
كه مرسوم ترين آن هنوز هم محتواي متني ميباشد، كه سئو در مشهد اما در ايجاد يك محتواي ويديويي شما بازهم احتياج به متن اثرگذار در كنار آن داريد.
تعداد كلمه و واژه ها در يك نوشتهيعلمي بايستي دستكم 300 كلمه و واژه باشد. نوشتهي علمي هايي با كمتر از 300 واژه و كلمه قالباً از سوي موتورهاي كاوشگر موثر نيستند.
در وردپرس هنگامي كه يك نوشتهيعلمي مي نويسيد تعداد كلمه ها را در زير قاب به شما اكران مي دهد. (پس نياز وجود ندارد قطعا خودتان شمارش فرمائيد)
اما پلاگين هايي مثل Yoast بهينه سازي هم اين تعداد را به شما گزارش ميدهد.
ولي هر چقدر محتوا جامع تر و اثر گذار خيس باشد از سوي موتورهاي جستجو گر هم از قيمت بالاتري برخوردار خواهد بود.
3- ويژگي alt براي تصاويرويژگي alt براي تصاوير همانگونه كه از نامش پيداست براي seo تصاوير در موتورهاي كاوشگر مي باشد.
تگ alt يا اين كه به عبارتي متن جايگزين تصاوير، در وردپرس به طور پيش فرض اين قابليت وجود دارااست كه شما اين اسم را براي تصاوير خويش گزينش نماييد.
پس هر مجال كه يك تصوير به محتواي خويش اضافه ميكنيد اسم جايگزين آن را نيز گزينش فرماييد.
اين اسم براي شناساندن تصوير به گوگل ميباشد، گوگل كه نميداند شما چه تصويري آپلود كرديد پس با تعيين يك اسم براي آن به گوگل ميفهمانيد كهاين عكس اينجانب به عنوان مثال تصوير ساختمان بلند به دنياآمدن طهران ميباشد.
با اينكار در حاصل جستجوي تصاوير گوگل قرار خواهيد گرفت.
4- لغات كليديعبارات كليدي هم كه به طبع با آنان آشنا مي باشيد، مطلقا ما پيش از تايپ كردن يك نوشته ي علمي يكسري عبارات كليدي در حيث خواهيم داشت.
كه كوشش ميكنيم آنهارا در نوشته خويش هم به شغل ببريم و كلا محتواي ما مرتبط با آنهاست، پس كلمه ها كليدي اهميت فراواني دارا هستند.
كه قطعا مي بايست به صدق و داراي ارتباط هم باشند، در تعيين كلمه ها كليدي زياده روي نكنيد و مدام موءثر و داراي ارتباط گزينش فرماييد.
در وردپرس بخشي به اسم برچسب ها وجود داراست كه مي توانيد عبارات كليدي محتواي خويش را به آن اضافه فرمائيد.
اين لغات كليدي مسلما مي بايست داراي ربط باشند و حتي ميتوانيد از يكسري واژه هم استعمال نماييد. (به عنوان مثال: خريد كنسول بازي PS4)
5- متا تگ توضيحاتمتا تگ توضيحات يا اين كه Meta Description به عبارتي متن توضيحات در تحت تيتر مقاله ميباشد. به تصوير پايين نگاه فرمائيد:
يك تيتر بالاي لينك و پيوند وبسايت ما و يك توضيحات در ذيل لينك و پيوند وبسايت انار قرار گرفته. بدين قسمت متا تگ توضيحات Meta Description مي گويند.
با تهيه اين متا تگ متن توضيحات موتورهاي جستجو گر را تامين ميكنيد كه ولي درصورتيكه هم لبريز نكنيد به صورت اتومات از محتواي كاغذ شما اين توضيحات مالامال شود.
نكته حائض اهميت:گوگل در الگوريتم نو خودش تاثير متا تگ رو نسبتاً به صفر رساند، يعني حتي هنگامي كه شما متا تگ توضيحات را درج نماييد گوگل به آن توجهي نخواهد كرد و اتومات يك متن را از محتواي شما گزينش مينمايد و به استفاده كننده اكران ميدهد.
ولي هنوز در موتورهاي جستجوي ديگر مثل: بينگ ، ياهو و… از اين متا تگ به كار گيري ميگردد.
در شرايطيكه پلاگين Yoast كه براي بهينه سازي وردپرس است را نصب نماييد ميتوانيد مجموع اين پيكربندي را سواي مشغول شدن با كدنويسي اجرا بديد.
- یکشنبه ۲۸ آذر ۰۰ ۰۹:۵۰ ۲۷ بازديد
- ۰ نظر