Search Engine Optimization vs. Search Engine Marketingدر پيشين اصطلاحات سئو در مشهد ديگري به مكان seo موتور كاوش (seo وبسايت براي موتورهاي كاوش) استعمال ميشد. از جمله:
· Search engine positioning
· Search engine ranking
· Search Engine registration
· Search engine placement
· Search engine submission
· Website promotion
دراين دربين، اصطلاح بازاريابي موتور كاوش منزلت ويژه اي دارااست.
در يك زمان هنگامي در سال ۲۰۰۱، يك تاليف كننده پررنگ، بازاريابي موتور كاوش را تحت عنوان جانشين seo موتور كاوش توصيه كرد. منبع
مبرهن ميباشد، اين جايگزيني هيچوقت عملي نشد.
دراين نوشتهعلمي، بخش اعظمي از ادعاها را نظارت ميكنيم: مثلا، “بهينه سازي از دربين رفته ميباشد” و يا اين كه “بهينه سازي تازه”. همينطور براي تجديد بنا مارك بهينه سازي (“كاوش براي seo تجربه”) كل كارايي خويش را خواهم كرد.
اگرچه seo در قالب يك اصطلاح چندان بي نقص وجود ندارد – با اين اكنون، ما موتورهاي كاوشگر را با صرفه نميكنيم، بلكه در حالا seo تارنما خويش هستيم- ۲۰ سال ميباشد كه صنعت اين اصطلاح را ترجيح داده و احتمالا در آينده نيز همين اصطلاح به عمل خواهد رفت.
بازاريابي موتور كاوش كه هنوز هم آيتم به كار گيري قرار ميگيرد، بيشتر با جستجوهاي مبلغي (Paid Search) همپا ميباشد. اين دو اصطلاح به صورت مسالمت آميز در كنار يكديگر قرار داراهستند.
جدول وقتي تاريخچه موتور كاوشموتورهاي كاوش طرز يافتن داده ها، جاري ساختن پژوهش ها، خريد كالاها و سرويس ها، سرگرمي و رابطه اشخاص با ديگر افراد را تغيير تحول داده اند.
به طور تقريب در پشت هر مقصد آنلايني (تارنما، بلاگ، كانال اجتماعي يا اين كه اپليكيشن ها) يك موتور كاوش وجود دارااست.
موتورهاي كاوش به نيروي لينك و پيوند دهنده و جهت دهنده معاش روزانه بشر ها، تبديل گرديده اند.
البته اين موتورهاي كاوش چهطور بوجود آمدند؟
در يك جدول هنگامي به ارزيابي تاريخچه موتورهاي كاوش و سئو موتورهاي كاوش ميپردازيم.
با اين فعاليت قصد داريم تا با ريشه هاي اين تكنولوژي آشنا شويم، تكنولوژي اي كه به قسمت بسيار بسيار مهمي در معاش روزانه تبديل گرديده است.
ظهور بهينه سازي: بعدازظهر “غرب وحشي”در سال هاي آخرين قرن بيستم، منظره موتور هاي كاوش بسيار رقابتي بود.
شما مي بايست موتورهاي كاوش لازم خويش را گزينش مي كرديد – دايركتوري هايي كه به وسيله نيروي انساني توليد گرديده بود و يا اين كه ليست هاي بر طبق خزنده ها (crawler)، براي مثال اين موتورهاي كاوش مي شود به AltaVista ،Ask Jeeves ،Excite ،Infoseek ،Lyغير مجاز مي باشد و Yahoo اشاره نمود.
در بالا صرفا طرز اعمال بهينه سازي، كار هاي on-page سئو (سئوي داخلي) بود.
اين عمل هاي سئوي داخلي مشمول اعتقاد از داشتن محتواي خوب و داراي ارتباط، داشتن متن كافي، داشتن تگ هاي HTML صحيح، داشتن لينك و پيوند هاي داخلي و فرنگي دربين بقيه فاكتورها بود.
در آن فرصت در حالتي كه مي خواستيد جايگاه بندي نيكي كسب نماييد، فقط مايحتاج بود عبارات كليدي را به اندازه كافي به طور كلي صفحه ها اينترنت و برچسب هاي متا وارد كرده و تكرار نمائيد.
در حالتي كه مي خواستيد از ورقه اي كه ۱۰۰ توشه از واژه كليدي استعمال كرده، جلو بيفتيد، مي توانستيد از كلمه و واژه كليدي ۲۰۰ توشه به كار گيري نمائيد!
امروزه، بهاين عمل كار هاي اسپمي گفته ميگردد.
- پنجشنبه ۰۶ خرداد ۰۰ ۱۳:۱۰ ۱۹ بازديد
- ۰ نظر