Dwell Time چیست؟ زمان حضور کاربر چه تاثیری بر سئو دارد؟

در اين وبلاگ به روزترين مقالات سئو منتشر مي شود.

Dwell Time چیست؟ زمان حضور کاربر چه تاثیری بر سئو دارد؟


زمانی در درحال حاضر عبور از خیابان می باشید و ناگهان دیده تان به یک بیلبورد تبلیغانی سئو در مشهد می‌خورد، چه برهه زمانی ارتفاع می کشد تا جذب محتوای آن گردید؟ 2 ثانیه، 10 ثانیه یا این که 1 دقیقه؟

برهه زمانی وقتی که سرگرم پیام تبلیغاتی این بیلبورد گردیده اید، در صنعت تبلیغات به مجال زد خورد یا این که Dwell Time شناخته می شود. جذاب میباشد بدانید این معنا فقط در دنیای تبلیغات وجود نداشته و در دنیای seo هم کاربرد داراست.

فرض نمائید می خواهید درباره سئو تارنما تعدادی نوشته‌ی‌علمی بخوانید تا بفهمید خویش کلمۀ seo از نگاه کارشناسان اهل ایران و فرنگی چه معنایی داراست. برای اینکار عبارت «seo چیست» را در گوگل کاوش می کنید.

با کلیک بر روی هرمورد از لینک و پیوند های جان دار در برگه اولیه، گوگل مانند یک روانشناس خلق شمارا به پایین ذره در میان می برد و برای هرمورد یک برداشت اختصاصی داراست. از زمانیکه وارد یکی این وب سایت ها می شوید ممکن میباشد یک کدام از وضعیت های تحت را تجارب فرمائید:


1- چیزی که در شیت مشاهده کردید با آنچه به دنبالش بودید مطابقت ندارد

در سود فورا به کاغذ حاصل گوگل بازگشته و وبسایت دیگری را گزینش می‌کنید یا این که دوباره به عبارتی عبارت را در گوگل کاوش می کنید، این حادثه به گوگل اعلام میکند که شما از محتوای ارائه گردیده راضی نبودید.

2- خیلی سریع جواب خویش را اخذ می‌کنید و به کاغذ نتیجه ها کاوش برمیگردید

احتمالا وب سایت دیگری را گزینش نمی کنید و با اعتنا به جواب اخذ گردیده عبارت جدیدی را در گوگل کاوش می کنید. با اینکه فرصت یه خرده را درین وب سایت سپری کردید اما بنظر می‌رسد که جواب خویش را به نیکی گرفته اید در سود این خروجی سریع یک واقعه منفی از نگاه گوگل نخواهد بود.

3- محتوای ورقه به حیث شما بسیار اثر گذار میباشد و فرصت متعددی برای تحقیق آن صرف می‌کنید

در این صورت، الگوریتم رنک برین می فهمد که، در صورتی‌که مخاطب برهه زمانی متعددی را در‌این برگه سپری کرده احتمالا محتوای آن ورقه، به خیر پاسخگوی نیاز وی بوده و محتوای ارزشمندی میباشد. در سود این کاغذ در جستجوهای آینده می تواند منزلت به مراتب بهتری داشته باشد.

Dwell Time یا این که فرصت ماندگاری در وب سایت چیست؟
از لحظه ای که استفاده کننده به تارنما شما وارد میگردد تا زمانیکه دوباره به گوگل گشوده میشود و سود دیگری را گزینش میکند یا این که عبارت جدیدی را کاوش میکند، Dwell Time احتساب میگردد.

هرچقدر Dwell Time یا این که فرصت ماندگاری یک استفاده کننده در ورقه وب سایت بیشتر باشد، از نگاه گوگل معیار رضایت مخاطب از این کاغذ بیشتر میباشد.
مطالعات اینترنتی علامت داده میباشد، فرصت حضور مخاطب برای صفحه های باارزش به صورت میانگین ۳ دقیقه و ۱۰ ثانیه میباشد. یعنی زمانیکه استفاده کننده یک سود با ارزش را در گوگل پیدا میکند دست کم تا ۳ دقیقه سپس نیاز به جستجوی عبارت دیگری مربوط به آن مسئله نخواهد داشت.


کاربرد مجال ماندگاری تحت عنوان معیاری برای درجه بندی تارنما ها، نخستین دفعه بوسیله آقای Duane Forester، اینترنت مستر خدمت جستجوی Bing مطرح شد.

آقای فارستر درباره این مضمون‌ می گوید:

«زمان وقتی که استفاده کننده وارد تارنما شما میشه و بعد به ورقه حاصل برمیگرده صرفا یکسری ثانیه ارتفاع میکشه، البته همین مجال کوتاه یک میزان نفیس میباشد تا موتور کاوش بتونه به ادراک صحت درباره محتوای وب سایت شما برسه. غرض آخری شما می بایست این باشه که از طریق های متفاوت به کار گیری فرمایید و استفاده کننده رو در وب سایت خودتون نگه دارید. اگه به خیر از عهده این فعالیت برنیاید ورقه حاصل کاوش، مقصد آینده استفاده کننده خواهد بود.»

تفاوتِ مجال ماندگاری و نرخ پریدن یا این که Bounce Rate چیست؟
با اینکه هرکدام از این دو میزان، تفاوت های بزرگی با هم دارا‌هستند اما در اکثر مورد ها به خطا، به مکان هم به کارگیری می شوند. اذن دهید آغاز تعریف و تمجید صدق از نرخ پریدن ارائه دهیم.

هنگامی که مخاطب ورقه تارنما شمارا گشوده کرده و فارغ از اعمال هیچ کار دیگری از آن بیرون می گردد، در واقع از وب سایت شما Bounce نموده است. نسبت تعداد کاربرانی که با این موقعیت از کاغذ بیرون می شوند به تعداد آحاد کاربرانی که وارد شیت گردیده اند را ضریب خروج یا این که به عبارتی Bounce Rate مینامیم. برای پژوهش بیشتر درخصوص نرخ پریدن پیشنهاد می کنیم به نوشته‌علمی Bounce Rate چیست مراجعه‌کنید.
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.